HOFMANN, Eduard a Hana SVOBODOVÁ. Case Studies in Geography Education as a Powerful Way of Teaching Geography. In Karvánková, P., Popjaková, D., Vančura, M., Mládek, J. (Eds.). Current Topics in Czech and Central European Geography Education. 1. vyd. Switzerland: Springer International Publishing AG Schwitzerland, 2017, s. 115-128. Springer Nature. ISBN 978-3-319-43613-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-43614-2_7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Case Studies in Geography Education as a Powerful Way of Teaching Geography
Autoři HOFMANN, Eduard (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Switzerland, Current Topics in Czech and Central European Geography Education, od s. 115-128, 14 s. Springer Nature, 2017.
Nakladatel Springer International Publishing AG Schwitzerland
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00094563
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-319-43613-5
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-43614-2_7
Klíčová slova anglicky geography education; powerful teaching; case study
Štítky topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 13. 3. 2018 17:16.
Anotace
The case study presents how to mediate solutions for real situations to students from the environment in which they live. The case study can be generally defined as an intense study of one case (one situation, one person or several people, one problem), thanks to which knowledge which is subsequently applied is acquired. The case study represents qualitative research methods, primarily because it examines certain phenomena in their depth and in the actual context, which is an advantage particularly in the event that the boundaries between the phenomenon and its context are not very clear. Generally speaking, the case study examines two types of phenomena. It either concerns the most frequently occurring phenomenon, or conversely a very specific phenomenon that is different from normal.
Návaznosti
GA16-00695S, projekt VaVNázev: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 13:32