ODVÁRKOVÁ, Zuzana a Petr VESELÝ. Barevné folie a dyslexie. Online. In Pavel Beneš, Sylvie Petrová, Svatopluk Synek, Petr Veselý, Marie Kodetová, Zuzana Odvárková, Jolana Nedvědová. VII. celostátní studentská konference optometrie a ortoptiky s mezinárodní účastí : sborník přednášek a posterů. Brno: NCONZO, 2016, s. 95-104. ISBN 978-80-7013-583-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Barevné folie a dyslexie
Název česky Barevné folie a dyslexie
Název anglicky Colour overlays and dyslexia
Autoři ODVÁRKOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr VESELÝ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, VII. celostátní studentská konference optometrie a ortoptiky s mezinárodní účastí : sborník přednášek a posterů, od s. 95-104, 10 s. 2016.
Nakladatel NCONZO
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 30200 3.2 Clinical medicine
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14110/16:00091433
Organizační jednotka Lékařská fakulta
ISBN 978-80-7013-583-9
Klíčová slova česky barevné folie; dyslexie; specifické poruchy učení
Klíčová slova anglicky colour overlays; dyslexia; specific learning disorders
Štítky EL OK
Změnil Změnila: Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková, učo 9005. Změněno: 9. 11. 2016 12:22.
Anotace
Studie se zabývala použitím barevných průhledných folií jako kompenzační pomůcky pro žáky s dyslexií. Do studie bylo zahrnuto 31 dyslektických žáků s průměrným věkem 11 let a 31 nedyslektických žáků s průměrným věkem 10 let (jako kontrolní skupina). Příznaky dyslexie nejvýrazněji snižoval zelený odstín folie, naopak jako nejméně vhodný se ukazoval žlutý odstín folie. Zrychlení čtení s použitím barevné folie nastalo téměř u 70 % dyslektických žáků. Průměrné zlepšení u dyslektické skupiny bylo o 7,3 %, kdežto u nedyslektické skupiny dosáhlo zlepšení v průměru 4,2 %, což představuje rozdíl 3,1 %.
Anotace anglicky
Study deals of using colour transparent overlays as compensatory aid for dyslectic children. To the study 31 dyslectic children of eleven years old were put and 31 non-dyslectic children of eleven years old as control group. A green tint of overlay decreased symptoms of dyslexia the most. On the contrary a yellow tint was used at least. Acceleration of reading with colour overlays occurred in almost 70 % of dyslectic children. Overage improvement with colour overlays was in the case of dyslectic children 7.3 % whereas improvement of nondyslectic group was 4.2 %. Differences of improvement between both groups are 3.1 %.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:13