p 2016

Nová média, nová publika? Čtyři dimenze proměny současných mediálních publik

MACEK, Jakub

Basic information

Original name

Nová média, nová publika? Čtyři dimenze proměny současných mediálních publik

Authors

Edition

Studentský vědecký klub Masarykovy univerzity, 2016

Other information

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství
Změněno: 2/11/2016 11:22, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.

Abstract

V originále

Nástup nových médií – tedy digitálních médií, jež mají zhusta síťovou a mobilní povahu – se nepřehlédnutelně promítl jak do způsobů, jimiž nakládáme s mediálními obsahy, tak i do podob sociálních interakcí, do našeho vztahu k privátnímu a veřejnému prostoru i do způsobů, jimiž zakoušíme každodenní realitu jako časově a prostorově strukturovanou. Přednáška shrnuje závěry tříletého výzkumu „Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí“ (GAČR, 2013–2015) a věnuje se čtyřem základním dimenzím probíhající transformace současných českých mediálních publik: (1) dematerializaci mediálních obsahů a s ní spojené fragmentaci mediálních praktik a proměně vztahu mezi mediálními publiky a producenty obsahů, (2) zintenzivňující se mediatizaci každodenního života individuálních sociálních aktérů a sociálních interakcí, (3) proměně vztahu členů mediálních publik ke sdílenému veřejnému a politickému prostoru a (4) časoprostorové transformaci každodenního života.

Links

GP13-15684P, research and development project
Name: Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
Investor: Czech Science Foundation, New and old media in everyday life: media audiences at the time of transforming media uses