2016
Praktické vzdělávání studentů sociální práce v organizacích
PUNOVÁ, MonikaZákladní údaje
Originální název
Praktické vzdělávání studentů sociální práce v organizacích
Název anglicky
Field education of social work students at placements
Autoři
PUNOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Civilia, Nakladatelství Epocha s.r.o. 2016, 1805-3963
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/16:00091698
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
Field education; Social work student; Practice teacher; Practice placement
Změněno: 13. 3. 2018 12:27, doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D.
V originále
Odborná stať se zaměřuje na praktické vzdělávání (praxi a supervizi) studentů sociální práce na Katedře sociální politiky a sociální práce Masarykovy Univerzity v Brně. Praktické vzdělávání je velmi důležitou součástí vzdělávání v sociální práci. Podobně jako je tomu v řadě dalších zemí, v České republice je studium sociální práce kombinací vzdělávání ve škole i v terénu. Autorka zdůrazňuje důležitost vzdělávání v organizacích poskytujících sociální služby a klíčovou roli instruktorů z těchto organizací. Prezentuje empirická zjištění z výzkumu zaměřeného na zkušenosti instruktorů z organizací, jež doprovází studenty na praxi. Zároveň analyzuje možné rizikové a protektivní činitele praktického vzdělávání v organizacích a vyvozuje možné implikace pro curriculum praxí a supervizí studentů.
Anglicky
This essay focuses on practical training of high school´s social work students at Social policy and social work department at Masaryk University Brno. Field education is very important element of social work education. In the Czech Republic, as in most other countries, social work student learning is a combination of a college based education and field education. Author discuses importance of field education in social work placements and the crucial role of practice teachers from placements. There are presented empirical findings from survey which examined the experience of practice teachers engaged in field education. Author analyses possible risk and protective factors of field education in placements and discusses possible implications on the practical curriculum education.