J 2016

Praktické vzdělávání studentů sociální práce v organizacích

PUNOVÁ, Monika

Základní údaje

Originální název

Praktické vzdělávání studentů sociální práce v organizacích

Název anglicky

Field education of social work students at placements

Autoři

PUNOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Civilia, Nakladatelství Epocha s.r.o. 2016, 1805-3963

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/16:00091698

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

Field education; Social work student; Practice teacher; Practice placement
Změněno: 13. 3. 2018 12:27, doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D.

Anotace

V originále

Odborná stať se zaměřuje na praktické vzdělávání (praxi a supervizi) studentů sociální práce na Katedře sociální politiky a sociální práce Masarykovy Univerzity v Brně. Praktické vzdělávání je velmi důležitou součástí vzdělávání v sociální práci. Podobně jako je tomu v řadě dalších zemí, v České republice je studium sociální práce kombinací vzdělávání ve škole i v terénu. Autorka zdůrazňuje důležitost vzdělávání v organizacích poskytujících sociální služby a klíčovou roli instruktorů z těchto organizací. Prezentuje empirická zjištění z výzkumu zaměřeného na zkušenosti instruktorů z organizací, jež doprovází studenty na praxi. Zároveň analyzuje možné rizikové a protektivní činitele praktického vzdělávání v organizacích a vyvozuje možné implikace pro curriculum praxí a supervizí studentů.

Anglicky

This essay focuses on practical training of high school´s social work students at Social policy and social work department at Masaryk University Brno. Field education is very important element of social work education. In the Czech Republic, as in most other countries, social work student learning is a combination of a college based education and field education. Author discuses importance of field education in social work placements and the crucial role of practice teachers from placements. There are presented empirical findings from survey which examined the experience of practice teachers engaged in field education. Author analyses possible risk and protective factors of field education in placements and discusses possible implications on the practical curriculum education.