2016
Když Češi neví, jací jsou Češi. Co o nás říkají výzkumy stereotypů
GAL, PetrZákladní údaje
Originální název
Když Češi neví, jací jsou Češi. Co o nás říkají výzkumy stereotypů
Název anglicky
When the Czechs do not know what the Czechs are. What stereotypes say about us
Autoři
GAL, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Psychologon, od s. nestránkováno, 2016
Nakladatel
Psychologický ústav Filozofické fakulty Masarykovy univerzity
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Popularizační texty a aktivity
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00091829
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
stereotyp; autostereotyp; heterostereotyp; národ; identita; Češi; sociální psychologie
Klíčová slova anglicky
stereotype; autostereotype; heterostereotype; nation; identity; Czechs; social psychology
Změněno: 4. 5. 2017 18:54, Mgr. Bc. et Bc. Petr Gal
V originále
Národní stereotypy pomáhají společenství lidí, které se považuje národ, budovat vlastní i dentitu. Proces tvorby autostereotypů a heterostereotypů je přímo učebnicí sociální psychologie: využíváme při něm implicitní teorii osobnosti, srovnávání a mnoho dalších sociálních mechanismů. Podívejme se, co říkají nejnovější výzkumy o naší schopnosti určit reálné vlastnosti těch, které známe. Tedy Čechů.
Anglicky
National stereotypes help a community of people, which is considered a nation, to build its own identity. The process of creation of autostereotypes and heterostereotypes is a textbook of social psychology: in that we use the implicit theory of personality, comparing and many other social mechanisms. Let's see what the latest researches say about our ability to identify the real characteristics of those we know. So, the Czechs.