d 2016

Když Češi neví, jací jsou Češi. Co o nás říkají výzkumy stereotypů

GAL, Petr

Základní údaje

Originální název

Když Češi neví, jací jsou Češi. Co o nás říkají výzkumy stereotypů

Název anglicky

When the Czechs do not know what the Czechs are. What stereotypes say about us

Autoři

GAL, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Psychologon, od s. nestránkováno, 2016

Nakladatel

Psychologický ústav Filozofické fakulty Masarykovy univerzity

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Popularizační texty a aktivity

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/16:00091829

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

stereotyp; autostereotyp; heterostereotyp; národ; identita; Češi; sociální psychologie

Klíčová slova anglicky

stereotype; autostereotype; heterostereotype; nation; identity; Czechs; social psychology
Změněno: 4. 5. 2017 18:54, Mgr. Bc. et Bc. Petr Gal

Anotace

V originále

Národní stereotypy pomáhají společenství lidí, které se považuje národ, budovat vlastní i dentitu. Proces tvorby autostereotypů a heterostereotypů je přímo učebnicí sociální psychologie: využíváme při něm implicitní teorii osobnosti, srovnávání a mnoho dalších sociálních mechanismů. Podívejme se, co říkají nejnovější výzkumy o naší schopnosti určit reálné vlastnosti těch, které známe. Tedy Čechů.

Anglicky

National stereotypes help a community of people, which is considered a nation, to build its own identity. The process of creation of autostereotypes and heterostereotypes is a textbook of social psychology: in that we use the implicit theory of personality, comparing and many other social mechanisms. Let's see what the latest researches say about our ability to identify the real characteristics of those we know. So, the Czechs.