SYSLOVÁ, Zora. Kvalita versus kvalifikace: Jaké by mělo být přípravné vzdělávání učitelů mateřských škol? In Chytrý, V., Janovec, J. Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně. s. 83-94. ISBN 978-80-7561-025-6. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvalita versus kvalifikace: Jaké by mělo být přípravné vzdělávání učitelů mateřských škol?
Název anglicky Quality versus qualifications: What should be the initial training of preschool teachers?
Autoři SYSLOVÁ, Zora.
Vydání 1. vyd. Ústí nad Labem, Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání, od s. 83-94, 12 s. 2016.
Nakladatel Univerzita J. E. Purkyně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7561-025-6
Klíčová slova česky kvalifikace; kvalita; předškolní vzdělávání; přehledová studie; učitel/ka mateřské školy.
Klíčová slova anglicky qualifications; quality; preschool education; overview study; preschool teacher.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 23. 11. 2016 13:44.
Anotace
Kvalita škol, včetně mateřských, se často stává součástí jak odborných, tak politických diskuzí. V lednu 2016 byla otevřena na MŠMT diskuze k odborné kvalifikaci učitelek mateřských škol. Příspěvek se zamýšlí nad kvalitou ve vztahu ke kvalifikaci a přináší výsledky výzkumů, které s touto problematiku souvisí. Představuje přehledovou studii zaměřenou na téma učitel/ka mateřské školy. Studie ukazuje, že profese učitele mateřské školy zahrnuje řadu specifických a náročných činností, které se v praxi ne vždy daří naplňovat. Současně představuje koncept reflektivního praktika, který je součástí diskurzu o přípravném učitelském vzdělávání.
Anotace anglicky
Quality schools, including in the kindergartens, often becomes part of both technical and political discussions. It was opened at the Ministry of Education discussion to professional qualifications of teachers in kindergartens in January 2016. The paper discusses the quality in relation to the qualification and presents the results of studies that related to this problem. It presents an overview study focused on the topic of preschool teacher. The study shows that the profession of preschool teachers includes a number of specific and demanding activities, which in practice are not always being implemented. At the same time introduces the concept of reflective practice, which is part of the discourse on initial teacher education.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 02:08