2016
Miroslav Kouřil a jeho cesta ke strukturalismu jako metodě i programu
HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, ŠárkaZákladní údaje
Originální název
Miroslav Kouřil a jeho cesta ke strukturalismu jako metodě i programu
Název anglicky
Miroslav Kouřil and His Approach to Structuralism as a Method and Programme
Autoři
HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Theatralia, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1803-845X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00088382
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Miroslav Kouřil; divadlo; strukturalismus; Scénografický ústav; Prolegomena Scénografické encyklopedie
Klíčová slova anglicky
Miroslav Kouřil; thetare; structuralism; The Istitute of Scenography; Prolegomena to the Encyclopaedia of Scenography
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2017 18:24, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Studie se věnuje teoretickému a divadelně organizačnímu dílu Miroslava Kouřila (1911–1984). První část stručně představuje dvě stěžejní fáze Kouřilova profesního života – období jeho scénografické tvorby a následné působení v oblasti teoretické reflexe a organizování divadelního života v tehdejším Československu. Druhá část podrobněji reflektuje jeho působení v čele Scénografického ústavu a projekt přípravy Scénografické encyklopedie. Ve třetí části je rozebíráno Kouřilovo teoretické dílo zejména v souvislosti s uplatňováním strukturalistické metody při reflexi divadelní praxe.
Anglicky
The study explores theoretical works and managing activities of Czech set-designer Miroslav Kouřil (1911-1984). First part is devoted to two crucial periods in Kouřil's professional life: his career of a stage designer, and the following involvement in theoretical reception of theatre and practical organization of theatre life in the then Czechoslovakia. In the second part, attention is drawn to Kouřil's presidency over the Czech Scenographic Institute, and to the project of the Encyclopaedia of Scenography managed by him. In the third part, the author concerns with Kouřil's theoretical works, especially the way in which he used structuralist methodology to analyse theatre productions.
Návaznosti
GAP409/11/1082, projekt VaV |
|