ČERNÝ, Michal. Processing data and creating graphs. Physics Education, Bristol: IOPscience, 2016, roč. 51, August, s. 21-23. ISSN 0031-9120.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Processing data and creating graphs
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Recenze
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Spojené království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00092023
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky SciDAVis; data analytics; physics education; software
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, učo 268947. Změněno: 24. 4. 2017 21:33.
Anotace
Physics as a scientific discipline is undoubtedly associated with problems of measurement. For a proper understanding of it, it is necessary to conduct experiments, measurements and data processing — all propositions that become an integral part of the teaching of physics at all levels of school system. A physical laboratory is one of the irreplaceable elements of secondary school teaching in which students themselves can test the validity of physical laws and their application to specific actions. Quite naturally they are introduced to the creation of experiments, considering mistakes, and also independently evaluating their measured results. One very interesting instrument for the school environment is SciDAVis, which is specifically designed for educational purposes.
Návaznosti
MUNI/A/1121/2015, interní kód MUNázev: Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa (Akronym: DALAB 2016)
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 12. 2019 03:34