2016
Porucha chování v kontextu inkluzivních trendů ve speciální pedagogice
VOJTOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Porucha chování v kontextu inkluzivních trendů ve speciální pedagogice
Název česky
Porucha chování v kontextu inkluzivních trendů ve speciální pedagogice
Název anglicky
Challenging behavior and the special needs approach in inclusive framework
Autoři
Vydání
Seminář pro ředitele zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, 2016
Další údaje
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky
porucha chování; institucionální výchova; diagnostika; intervence; včasná intervence.
Klíčová slova anglicky
challenging behavior; residetila care; assessment; intervention; early intervention.
Změněno: 1. 12. 2016 12:05, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Inkluzivní trendy v pedagogice vedou pozornost praxe speciální pedagogiky k včasné intervenci. Výsledky výzkumů na poli poruch chování ukazují na potřebu zaměřit pozornost speciálních pedagogů do prostoru běžného sociálního prostředí dítěte - školy a rodiny.
Česky
Inkluzivní trendy v pedagogice vedou pozornost praxe speciální pedagogiky k včasné intervenci. Výsledky výzkumů na poli poruch chování ukazují na potřebu zaměřit pozornost speciálních pedagogů do prostoru běžného sociálního prostředí dítěte - školy a rodiny.
Anglicky
Inclusive devlopment in education attracts the focuse of exeprtes in special education practice to early intervention. The outcomes of the researches in the field of behavior disorders demonstrate the need for shiftting their attention into the natural social environment of the child - school and family.