a 2016

Teacher constructivism in systematic professional continuous development

TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA

Základní údaje

Originální název

Teacher constructivism in systematic professional continuous development

Název česky

Učitelský konstruktivismus v systematickém profesním vzdělávání

Autoři

TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA

Vydání

8th World Conference on Educational Sciences, Madrid, Spain, 2016

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

profesionální celoživotní vzdělávání; systematické učitelské vzdělávání; učitelský konstruktivismus;

Klíčová slova anglicky

professional continuous development; systematic teacher education; teacher constructivism

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 12. 2016 16:58, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Anotace

V originále

The purpose of the study is to look at one approach to development and the implementation of effective teacher professional continuous development courses. Design-based research was used as the main research method. A key result of the research is the finding that teacher education has to be closely linked with practical experience through the use of a systematic and constructivist approach, by which we mean teacher constructivism.

Česky

Záměrem studie je pohled na rozvoj a implementaci efektivního profesního celoživotního učitelského vzdělávání. Konstrukční výzkum byl použit jako základní výzkumná strategie. Klíčovým výstupem výzkumu je zjištění, že učitelské vzdělávání musí být propojeno s praktickou zkušeností s využitím systematického a konstruktivistického přístupu, čímž je myšlen učitelský konstruktivismus.