2016
Teacher constructivism in systematic professional continuous development
TRNOVÁ, Eva a Josef TRNAZákladní údaje
Originální název
Teacher constructivism in systematic professional continuous development
Název česky
Učitelský konstruktivismus v systematickém profesním vzdělávání
Autoři
TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA
Vydání
8th World Conference on Educational Sciences, Madrid, Spain, 2016
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
profesionální celoživotní vzdělávání; systematické učitelské vzdělávání; učitelský konstruktivismus;
Klíčová slova anglicky
professional continuous development; systematic teacher education; teacher constructivism
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 12. 2016 16:58, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
The purpose of the study is to look at one approach to development and the implementation of effective teacher professional continuous development courses. Design-based research was used as the main research method. A key result of the research is the finding that teacher education has to be closely linked with practical experience through the use of a systematic and constructivist approach, by which we mean teacher constructivism.
Česky
Záměrem studie je pohled na rozvoj a implementaci efektivního profesního celoživotního učitelského vzdělávání. Konstrukční výzkum byl použit jako základní výzkumná strategie. Klíčovým výstupem výzkumu je zjištění, že učitelské vzdělávání musí být propojeno s praktickou zkušeností s využitím systematického a konstruktivistického přístupu, čímž je myšlen učitelský konstruktivismus.