ČINČERA, Jan a Jakub HOLEC. Terénní výuka ve formálním vzdělávání. Envigogika. Univerzita Karlova, 2016, roč. 11, č. 2, s. 0-20, 20 s. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.533.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Terénní výuka ve formálním vzdělávání
Název česky Terénní výuka ve formálním vzdělávání
Název anglicky Outdoor education in formal education
Autoři ČINČERA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Jakub HOLEC (203 Česká republika).
Vydání Envigogika, Univerzita Karlova, 2016, 1802-3061.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/16:00092388
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.14712/18023061.533
Klíčová slova česky Terénní výchova; místně zakotvené učení; školní zahrady; komunitní projekty; terénní práce; pobytové programy
Klíčová slova anglicky Outdoor education; place-based education; school garden; community projects; field study; residential programs
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 12. 4. 2017 11:36.
Anotace
Text shrnuje výsledky více než 70 studií analyzujících dopady terénních programů formálního vzdělávání na žákovské znalosti, postoje, dovednosti, přesvědčení a chování. Objevili jsme převažující množství prací dokládající přínosy terénních programů a to jak v absolutním smyslu tak relativně v porovnání s programy v učebně. Nejdůležitější bariérou většího rozšíření terénní výuky se zdá být koncept terénní výuky zastávaný učiteli a vedením školy. V rámci studie doporučujeme „rozmazaný“ přístup, který by přirozeně propojoval výuku v učebně s výukou v terénu a maximalizoval tak její dopad na žáky.
Anotace anglicky
The study summarizes results of more than 70 studies analyzing impact of outdoor formal education programs on students’ knowledge, attitudes, skills, beliefs, and behavior. We found a pre- vailing evidence of benefits of outdoor programs, in both absolute and relative-to-indoor-lessons sense. As the most important barrier of larger spreading the outdoor formal education, we identified a perceived concept of outdoor education among school teachers and administrators. In the study, we call for a fuzzy educational approach naturally merging indoor and outdoor educational setting to maximize the impact on students.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:05