Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1366184, author = {Pešková, Karolína and Spurná, Michaela and Knecht, Petr}, booktitle = {Odborný seminář ÚVRV}, keywords = {curriculum changes; teacher; survey}, language = {cze}, title = {Kurikulární změny očima učitelů}, year = {2016} }
TY - SLIDE ID - 1366184 AU - Pešková, Karolína - Spurná, Michaela - Knecht, Petr PY - 2016 TI - Kurikulární změny očima učitelů KW - curriculum changes KW - teacher KW - survey N2 - V odborném semináři konaném na ÚVRV Pedagogické fakulty UK byla představena metodologie a vybrané výsledky dotazníkového šetření realizovaného v rámci projektu GAČR Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy (GA15-05122S). Cílem dotazníkového šetření, koncipovaného jako první výzkumná fáze projektu, bylo zjistit, jak učitelé ZŠ vnímají kurikulární reformu a do jaké míry ji implementují v praxi. Východiskem pro tvorbu výzkumného nástroje (dotazníku) byl model Concern based adoption model (George, Hall, & Stiegelbauer, 2006), pomocí kterého jsme operacionalizovali sledované konstrukty: vlastnosti zaváděné změny (innovation configuration map), postoje aktérů ke změně (stages of concern) a míra implementace změny (levels of use). Výzkumný soubor získaný náhodným výběrem základních škol z celé České republiky zahrnoval 701 respondentů (učitelů a vedení ZŠ). Data byla analyzována pomocí deskriptivní a induktivní statistiky (korelační analýza, faktorová analýza, multivariační analýza, bivariační analýza, regresní analýza ad.). Představeny byly první výsledky šetření – předběžné závěry, které budou rozvíjeny v dalších fázích výzkumu. ER -
PEŠKOVÁ, Karolína, Michaela SPURNÁ a Petr KNECHT. Kurikulární změny očima učitelů. In \textit{Odborný seminář ÚVRV}. 2016.
|