PEŠKOVÁ, Karolína, Michaela SPURNÁ a Petr KNECHT. Kurikulární změny očima učitelů. In Odborný seminář ÚVRV. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kurikulární změny očima učitelů
Název anglicky Curriculum changes in teachers' eyes
Autoři PEŠKOVÁ, Karolína, Michaela SPURNÁ a Petr KNECHT.
Vydání Odborný seminář ÚVRV, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky kurikulární změny; učitel; dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky curriculum changes; teacher; survey
Změnil Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 26. 2. 2017 16:49.
Anotace
V odborném semináři konaném na ÚVRV Pedagogické fakulty UK byla představena metodologie a vybrané výsledky dotazníkového šetření realizovaného v rámci projektu GAČR Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy (GA15-05122S). Cílem dotazníkového šetření, koncipovaného jako první výzkumná fáze projektu, bylo zjistit, jak učitelé ZŠ vnímají kurikulární reformu a do jaké míry ji implementují v praxi. Východiskem pro tvorbu výzkumného nástroje (dotazníku) byl model Concern based adoption model (George, Hall, & Stiegelbauer, 2006), pomocí kterého jsme operacionalizovali sledované konstrukty: vlastnosti zaváděné změny (innovation configuration map), postoje aktérů ke změně (stages of concern) a míra implementace změny (levels of use). Výzkumný soubor získaný náhodným výběrem základních škol z celé České republiky zahrnoval 701 respondentů (učitelů a vedení ZŠ). Data byla analyzována pomocí deskriptivní a induktivní statistiky (korelační analýza, faktorová analýza, multivariační analýza, bivariační analýza, regresní analýza ad.). Představeny byly první výsledky šetření – předběžné závěry, které budou rozvíjeny v dalších fázích výzkumu.
Návaznosti
GA15-05122S, projekt VaVNázev: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
VytisknoutZobrazeno: 12. 7. 2024 02:02