ŠAUER, Martin a Jiří VYSTOUPIL. Numbers of visitors at cultural sites in the Czech Republic. In Wyrzykowski, J.; Marak, J.; Toczek-Werner, S. Cultural tourism product of cities, towns and regions, theoretical framework and european examples. Wroclaw: University of business in Wroclaw, 2017, s. 181-191. Tourism role in the regional economy, vol. 6. ISBN 978-83-937018-8-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Numbers of visitors at cultural sites in the Czech Republic
Autoři ŠAUER, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří VYSTOUPIL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Wroclaw, Cultural tourism product of cities, towns and regions, theoretical framework and european examples, od s. 181-191, 11 s. Tourism role in the regional economy, vol. 6, 2017.
Nakladatel University of business in Wroclaw
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50701 Cultural and economic geography
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00095988
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-83-937018-8-9
Klíčová slova anglicky cultural sites; Czech Republic; visiting numbers; spatial differentiation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D., učo 240814. Změněno: 15. 5. 2018 13:09.
Anotace
The article presents a regional analysis of the culture monuments visiting numbers in the Czech Republic, especially sights, museums and galleries. The comparative analysis covers individual monuments where admission is charged. Attention is paid to the main trends in the visiting numbers development and its spatial differentiation. The analyses also evaluate the relationship between visitor numbers of that culture monuments and its cultural/historical value. Cultural attractions and facilities are not classified in themselves, but in the context of functionally-spatial organization of tourism in the Czech Republic.
Anotace česky
Analýza a hodnocení kulturně-historických památek, muzeí a galerií v České republice v roce 2014.
Návaznosti
MUNI/A/1041/2015, interní kód MUNázev: Sekundární zdroje dat pro hodnocení ekonomického významu cestovního ruchu v regionech (Akronym: REGIS)
Investor: Masarykova univerzita, Sekundární zdroje dat pro hodnocení ekonomického významu cestovního ruchu v regionech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 9. 2024 01:00