k 2016

Možnosti využití metafor ve vzdělávání

ŠKUBALOVÁ, Tereza a Táňa FIKAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Možnosti využití metafor ve vzdělávání

Vydání

Psychologické dny. 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

metafora, mentalizace, vzdělávání
Změněno: 3. 1. 2017 01:21, Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na možné souvislosti psychologického konceptu mentalizace (jehož základem je emoční regulace) a metafor. Metaforu chápeme, jako je jeden z nejdůležitějších způsobů, jimiž se snažíme porozumět komplexním jevům (Lakoff , Johnson, 1980), například interpersonálním vztahům. Příspěvek shrnuje důležité studie tematizující úlohu metafor v pedagogickém k ontextu: metafory profesní identity učitele, role učitele, myšlení a přesvědčení učitele. Taktéž popíšeme výsledky práce s metaforami v klinické praxi zaměřené na rozvoj mentalizace (reflektivních funkcí).