2016
Možnosti využití metafor ve vzdělávání
ŠKUBALOVÁ, Tereza a Táňa FIKAROVÁZákladní údaje
Originální název
Možnosti využití metafor ve vzdělávání
Autoři
Vydání
Psychologické dny. 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
metafora, mentalizace, vzdělávání
Změněno: 3. 1. 2017 01:21, Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D.
Anotace
V originále
Příspěvek se zaměřuje na možné souvislosti psychologického konceptu mentalizace (jehož základem je emoční regulace) a metafor. Metaforu chápeme, jako je jeden z nejdůležitějších způsobů, jimiž se snažíme porozumět komplexním jevům (Lakoff , Johnson, 1980), například interpersonálním vztahům. Příspěvek shrnuje důležité studie tematizující úlohu metafor v pedagogickém k ontextu: metafory profesní identity učitele, role učitele, myšlení a přesvědčení učitele. Taktéž popíšeme výsledky práce s metaforami v klinické praxi zaměřené na rozvoj mentalizace (reflektivních funkcí).