BARTOŇOVÁ, Miroslava. Aspects of inclusive education within the Czech educational system. International Journal of Developmental Disabilities. Velká Británie: Taylor and Francis Ltd., Oxon, 2016, Vol. 62, č. 1, s. 51-62. ISSN 2047-3869. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1179/2047387715Y.0000000001.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Aspects of inclusive education within the Czech educational system
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání International Journal of Developmental Disabilities, Velká Británie, Taylor and Francis Ltd., Oxon, 2016, 2047-3869.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.412
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00092699
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1179/2047387715Y.0000000001
UT WoS 000370317300006
Klíčová slova anglicky inclusion; education; pupils with special educational needs; inclusive school; curriculum; team education; support measures;
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 21. 2. 2019 14:42.
Anotace
The aim of special education in the Czech Republic is positive inclusion of pupils with disabilities into the society of educational system. Crucial trends in special education are mainly concerning elimination of segregation in education for pupils with special educational needs and their integration in elementary schools with the pursuit of ensuring equal approach in education for all pupils. This article presents some of the inclusive education aspects in the Czech Republic. It is aiming at brief characteristic of inclusion by interpretation on two finished research studies
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 01:53