2016
Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ
TUŽILOVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ
Název česky
Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ
Název anglicky
Reading and Reading Literacy through the Eyes of Teachers of Elementary Schools
Autoři
TUŽILOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu, 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00092713
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7394-596-1
Klíčová slova česky
čtení;čtenářská gramotnost;četba;čtenářství;učitel;rodiče;dítě;komunikace;podpora
Klíčová slova anglicky
reading;reading literacy;readership;books;teacher;parents;child;communication;support
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 1. 2017 13:43, PhDr. Mgr. Petra Tužilová
V originále
Příspěvek se zabývá oblastí čtenářství a čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníků ZŠ a přístupem učitelů k podpoře rodičů v rozvíjení těchto oblastí. Jsou zde shrnuty výsledky pilotního šetření ústně kladených dotazníků, ve kterých učitelé odpovídali na otázky vztahující se k jejich vlastnímu čtení a čtenářství, ke čtenářské gramotnosti ve výuce, přístupu ke čtení a četbě svých žáků a ke komunikaci a podpoře rodičů v oblasti četby a čtenářství jejich dětí. Na základě tohoto pilotního šetření a vyhodnocených odpovědí budou pomocí stejných či blízkých odpovědí na otázky ústně kladených dotazníků vytvořeny písemné dotazníky, z jejichž sběru bude vybráno pouze několik respondentů pro získání hlubších informací pomocí polostrukturovaných rozhovorů v hlavním výzkumném šetření.
Anglicky
This paper deals with the area of reading and reading literacy in grade 4 of elementary school pupils and their teachers access in assisting parents during children development of these areas. It summarizes the results of the pilot survey of the orally-asked questionnaires in which teachers answered questions related to their own reading and readership, using the reading literacy in teaching, the access to reading and readership of their pupils, and communication and support of parents in the area of reading and readership of their children. According to this pilot study and the evaluated responses the new respond-in-writing questionnareires are going to be created for the main survey, based on the identical or close responses collected with the orally-asked questionnaires, where only chosen respondents are going to be deeply interviewed with semistructured interviews.
Návaznosti
MUNI/A/0941/2015, interní kód MU |
|