2016
Exploring academic writing skills of Czech university students
POVOLNÁ, RenataZákladní údaje
Originální název
Exploring academic writing skills of Czech university students
Název česky
Výzkum dovednosti akademického psaní u českých univerzitních studentů
Autoři
POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Athens, ELF: Pegagogical and Interdisciplinary Perspectives, od s. 385-391, 7 s. 2016
Nakladatel
Deree - The American College of Greece
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Řecko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00092828
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-618-81803-0-7
Klíčová slova česky
angličtina jako lingua franca; čeští univerzitní studenti; akademické řečové dovednosti; kurzy akademického psaní; citování; parafrázování; plagiátorství
Klíčová slova anglicky
English as the lingua franca; Czech university students; academic writing skills; academic writing courses; citing; paraphrasing; plagiarism
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2017 17:40, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
With the establishment of English as the lingua franca of academic communication all over the world the necessity to produce academic texts in English has become an essential skill for university students in all fields of study. This paper compares the results of two surveys into the academic writing skills of students of English at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim of the investigation is twofold: 1. to receive data on students’ previous experience and knowledge of writing in English, their current writing and academic writing skills, their needs and prospective goals in further university studies; and 2. to assess the results obtained in 2009 and 2014 and reflect them in the (re)designing of courses on academic writing at a university in order to equip the students with the academic writing skills required for their professional career in the globalized academic discourse community.