POVOLNÁ, Renata. Exploring academic writing skills of Czech university students. Online. In M. Tsantila, J. Mandalios a M. Ilkos. ELF: Pegagogical and Interdisciplinary Perspectives. první. Athens: Deree - The American College of Greece, 2016, s. 385-391. ISBN 978-618-81803-0-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Exploring academic writing skills of Czech university students
Název česky Výzkum dovednosti akademického psaní u českých univerzitních studentů
Autoři POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Athens, ELF: Pegagogical and Interdisciplinary Perspectives, od s. 385-391, 7 s. 2016.
Nakladatel Deree - The American College of Greece
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Řecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00092828
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-618-81803-0-7
Klíčová slova česky angličtina jako lingua franca; čeští univerzitní studenti; akademické řečové dovednosti; kurzy akademického psaní; citování; parafrázování; plagiátorství
Klíčová slova anglicky English as the lingua franca; Czech university students; academic writing skills; academic writing courses; citing; paraphrasing; plagiarism
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 22. 3. 2017 17:40.
Anotace
With the establishment of English as the lingua franca of academic communication all over the world the necessity to produce academic texts in English has become an essential skill for university students in all fields of study. This paper compares the results of two surveys into the academic writing skills of students of English at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim of the investigation is twofold: 1. to receive data on students’ previous experience and knowledge of writing in English, their current writing and academic writing skills, their needs and prospective goals in further university studies; and 2. to assess the results obtained in 2009 and 2014 and reflect them in the (re)designing of courses on academic writing at a university in order to equip the students with the academic writing skills required for their professional career in the globalized academic discourse community.
VytisknoutZobrazeno: 30. 7. 2024 16:53