RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁ. Family Learning Models in Intergenerational Perspective. The New Educational Review. Katovice: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2016, roč. 45, č. 3, s. 64-75. ISSN 1732-6729. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15804/tner.2016.45.3.05.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Family Learning Models in Intergenerational Perspective
Název česky Modely učení v rodině v mezigenerační perspektivě
Autoři RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka KAMANOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina PEVNÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání The New Educational Review, Katovice, Wydawnictwo Adam Marszalek, 2016, 1732-6729.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00088571
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.15804/tner.2016.45.3.05
Klíčová slova česky Mezigenerační učení; rodinné vztahy; mezigenerační komunikace; rodinné klima; rodinná soudržnost; proučící rodinná kultura
Klíčová slova anglicky Intergenerational learning; family relationships; intergenerational communication; family climate; family cohesion; pro-learning family culture
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 10. 4. 2017 19:55.
Anotace
The article deals with intergenerational learning in the Czech family from three generations perspective. Intergenerational learning means phenomena and processes aiding mutual transfer of knowledge, experiences, and attitudes in the family that take place in specific family life situations, in interactions, and during the shared activities of the participating generations: children, parents, and grandparents. The thesis of pro-learning family culture – the influence of family characteristics such as communication, family climate and cohesion on learning in the family is elaborated. The thesis on pro-learning family culture is developed further to identification of four different models of family learning from intergenerational perspective. A mixed research design has been used.
Návaznosti
GA13-07234S, projekt VaVNázev: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Grantová agentura ČR, Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 22:56