KAMANOVÁ, Lenka, Kateřina PEVNÁ a Milada RABUŠICOVÁ. O mezigeneračním učení a mezigeneračních programech v knihovnách. ProInflow. Brno: Masarykova univerzita, 2016, roč. 8, č. 2, s. 43-52. ISSN 1804-2406.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název O mezigeneračním učení a mezigeneračních programech v knihovnách
Název anglicky The intergenerational learning and intergenerational programs in libraries
Autoři KAMANOVÁ, Lenka (203 Česká republika, domácí), Kateřina PEVNÁ (203 Česká republika, domácí) a Milada RABUŠICOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1804-2406.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Digitální knihovna FF MU
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00088572
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky knihovny; mezigenerační učení; mezigenerační programy
Klíčová slova anglicky libraries; intergenerational learning; intergenerational programs
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2017 15:16.
Anotace
Smyslem článku je představit mezigenerační programy, jež se stále častěji stávají součástí aktivit knihoven. Knihovny jako veřejné vzdělávací a kulturní instituce a společenská centra se ukazují jako velmi vhodné prostředí pro realizaci programů, jejich účelem je zprostředkovat setkávání více generací. Mezigenerační programy v knihovnách nejprve zasazujeme do širšího rámce tématu mezigeneračního setkávání, dialogu a učení, následně pak vytváříme typologii těchto programů v kategoriích kulturní, vzdělávací a sociální. Každý z těchto typů dokládáme příkladem konkrétního realizovaného program. Na závěr pak uvádíme poznámky týkající se tvorby mezigeneračních programů v knihovnách.
Anotace anglicky
The purpose of this article is to introduce intergenerational programs, which are increasingly becoming a part of the activities of libraries. Public libraries as educational and cultural institutions and community centers are proving very suitable environment for the implementation of programs designed to facilitate meeting multiple generations. Intergenerational programs in libraries first set into a broader framework of the theme of intergenerational encounters, dialogue and learning, then to create a typology of these programs in the categories of cultural, educational and social. Each of these exemplify a particular program implemented. At the conclusion we note concerning the creation of intergenerational programs in libraries.
Návaznosti
GA13-07234S, projekt VaVNázev: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Grantová agentura ČR, Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 22:35