J 2016

Rytmická výchova v pojetí Dorothee Güntherové

HAVELKOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Rytmická výchova v pojetí Dorothee Güntherové

Název česky

Rytmická výchova v pojetí Dorothee Güntherové

Název anglicky

Rhythmic Education in the Concept of Dorothee Günther

Autoři

HAVELKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Teoretické reflexe hudební výchovy [on-line], Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1803-1331

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00093074

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

rytmická výchova; elementární hudební a pohybová výchova; kreativita; integrativní přístup; holistické pojetí výchovy

Klíčová slova anglicky

rhythmic education; elemental music and movement education; creativity; integrative approach; holistic approach to education
Změněno: 20. 3. 2017 13:31, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Příspěvek analyzuje téma rytmické výchovy z pohledu německé tanečnice a pedagožky Dorothee Güntherové, jejíž myšlenky stály u zrodu hudebně pedagogické idey Orff-Schulwerku, čímž nemalou měrou ovlivnily současnou podobu německé, potažmo evropské hudebně pohybové pedagogiky. Příspěvek syntetizuje myšlenky, které Güntherová německy publikovala v roce 1932 v článku Rytmický člověk a jeho výchova a zároveň je srovnává s aktuálními potřebami a současným charakterem elementární hudební a pohybové výchovy v Čechách.

Anglicky

Paper analyses a theme of rhythmic education from a perspective of a German dancer and teacher Dorothee Günther, whose ideas originally influenced a foundation of music- pedagogical idea Orff-Schulwerk, thereby having a significant impact on a current German, respectively European image of music movement pedagogy. The paper synthesises thoughts and ideas, which Günther published in the German article The Rhythmic Person and Their Education in 1932 and simultaneously compare them with actual needs and present character of elementary music and movement education in Czech.