2016
Rytmická výchova v pojetí Dorothee Güntherové
HAVELKOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Rytmická výchova v pojetí Dorothee Güntherové
Název česky
Rytmická výchova v pojetí Dorothee Güntherové
Název anglicky
Rhythmic Education in the Concept of Dorothee Günther
Autoři
HAVELKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Teoretické reflexe hudební výchovy [on-line], Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1803-1331
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00093074
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
rytmická výchova; elementární hudební a pohybová výchova; kreativita; integrativní přístup; holistické pojetí výchovy
Klíčová slova anglicky
rhythmic education; elemental music and movement education; creativity; integrative approach; holistic approach to education
Změněno: 20. 3. 2017 13:31, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek analyzuje téma rytmické výchovy z pohledu německé tanečnice a pedagožky Dorothee Güntherové, jejíž myšlenky stály u zrodu hudebně pedagogické idey Orff-Schulwerku, čímž nemalou měrou ovlivnily současnou podobu německé, potažmo evropské hudebně pohybové pedagogiky. Příspěvek syntetizuje myšlenky, které Güntherová německy publikovala v roce 1932 v článku Rytmický člověk a jeho výchova a zároveň je srovnává s aktuálními potřebami a současným charakterem elementární hudební a pohybové výchovy v Čechách.
Anglicky
Paper analyses a theme of rhythmic education from a perspective of a German dancer and teacher Dorothee Günther, whose ideas originally influenced a foundation of music- pedagogical idea Orff-Schulwerk, thereby having a significant impact on a current German, respectively European image of music movement pedagogy. The paper synthesises thoughts and ideas, which Günther published in the German article The Rhythmic Person and Their Education in 1932 and simultaneously compare them with actual needs and present character of elementary music and movement education in Czech.