ŠAMALOVÁ, Michaela. Cross-Linguistic Influence: The Potential of Pedagogical Translation in English Language Teaching. In 13th Conference of the European Society for the Study of English. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Cross-Linguistic Influence: The Potential of Pedagogical Translation in English Language Teaching
Název česky Mezijazykový vliv: Potenciál didaktického překladu ve výuce anglického jazyka
Autoři ŠAMALOVÁ, Michaela.
Vydání 13th Conference of the European Society for the Study of English, 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Cross-linguistic influence, Pedagogical translation, English language teaching
Klíčová slova anglicky Mezijazykový vliv, didaktický překlad, výuka anglického jazyka
Změnil Změnila: Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D., učo 183825. Změněno: 22. 1. 2017 20:57.
Anotace
The poster presentation dealt with the issue of cross-linguistic similarity in connection with the use of pedagogical translation in English language teaching. The key concept of interlingual identification and the subjectivity of this process was presented in relation to the results of a quasi-experiment which analysed the use of pedagogical translation in English language teaching.in English language teaching.
Anotace česky
Posterová prezentace byla zaměřena na problematiku mezijazykového vlivu v souvislosti s užitím didaktického překladu ve výuce anglického jazyka. Klíčový koncept mezijazykové identifikace a subjektivity tohoto procesu byl prezentován v návaznosti na výsledky kvazi-experimentu, který analyzoval užití didaktického překladu ve výuce anglického jazyka.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 17:55