k 2016

Cross-Linguistic Influence: The Potential of Pedagogical Translation in English Language Teaching

ŠAMALOVÁ, Michaela

Základní údaje

Originální název

Cross-Linguistic Influence: The Potential of Pedagogical Translation in English Language Teaching

Název česky

Mezijazykový vliv: Potenciál didaktického překladu ve výuce anglického jazyka

Vydání

13th Conference of the European Society for the Study of English, 2016

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Cross-linguistic influence, Pedagogical translation, English language teaching

Klíčová slova anglicky

Mezijazykový vliv, didaktický překlad, výuka anglického jazyka
Změněno: 22. 1. 2017 20:57, Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.

Anotace

V originále

The poster presentation dealt with the issue of cross-linguistic similarity in connection with the use of pedagogical translation in English language teaching. The key concept of interlingual identification and the subjectivity of this process was presented in relation to the results of a quasi-experiment which analysed the use of pedagogical translation in English language teaching.in English language teaching.

Česky

Posterová prezentace byla zaměřena na problematiku mezijazykového vlivu v souvislosti s užitím didaktického překladu ve výuce anglického jazyka. Klíčový koncept mezijazykové identifikace a subjektivity tohoto procesu byl prezentován v návaznosti na výsledky kvazi-experimentu, který analyzoval užití didaktického překladu ve výuce anglického jazyka.