KOKEŠ, Radomír D. Tři argumenty pro Popelku: analytická východiska k porozumění jejímu úspěchu. In Tři oříšky pro Popelku. Praha: Národní filmový archiv, 2016, s. 56-85. ISBN 978-80-7004-173-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tři argumenty pro Popelku: analytická východiska k porozumění jejímu úspěchu
Název anglicky Three Arguments for Cinderella: Analytical Recourses to Understaning its Success
Autoři KOKEŠ, Radomír D. (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, Tři oříšky pro Popelku, od s. 56-85, 30 s. 2016.
Nakladatel Národní filmový archiv
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Popularizační texty a aktivity
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00093129
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7004-173-4
Klíčová slova anglicky film analysis; Cinderella; film style; film storytelling; fictional world; poetics of fiction; Czech cinema; history of film style; comparative analysis; cinematography
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D., učo 18130. Změněno: 26. 4. 2017 08:36.
Anotace
Studie se snaží prostřednictvím detailního rozboru fikčního světa, vyprávěcích způsobů a filmového stylu najít, popsat a vysvětlit některé odpovědi na otázku, čím jsou Tři oříšky pro Popelku natolik výjimečné, že dosáhly takového tuzemského i mezinárodního statusu. Rozebírá konstrukční princip vrstvení, kterýžto představuje svého druhu štítek pro sadu vzájemně spolupracujících prostředků, postupů a rozsáhlejších taktik, dílem záměrných, dílem nezáměrných – ale zato stran studie plně záměrně depersonalizovaných. Všechny jsou však zakotveny v souvislostních rámcích dosavadních popelkovských adaptací na jedné straně (ve vztahu k vyprávění a fikčnímu světu) a dějin filmového stylu na straně druhé (vztah dlouhých záběrů, dlouhoohniskových objektivů a transfokací ke scénickému prostoru, k významovému uspořádání a k hypotetickému divákovi).
Anotace anglicky
This paper, through a systemic analysis of the film and its complex comparison with other Cinderella adaptations, as well as with domestic film traditions, attempts to find the answer to the question connected to why Three Nuts for Cinderella was able to gain such international understanding and popularity. The answer is seen in the central thesis of layering. Layering is used as a kind of label for a set of tools and tactics. All of them are rooted in a wider context of the previous adaptations of the fairy-tale (as for narration and world of fiction), or in the context of a history of film style (long takes, use of long lenses, etc.)
Návaznosti
MUNI/A/1129/2015, interní kód MUNázev: Kinematografie a modernita
Investor: Masarykova univerzita, Kinematografie a modernita, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 14:25