MENIKDIWELA, Kanchana Rukmali a Věra VOJTOVÁ. Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Through Sri Lankan Primary School Teachers’ Eyes. Journal of Education and Practice. USA: IISTE Journal Publishing, 2017, Vol 8/2017, č. 2, s. 4-10. ISSN 2222-1735.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Through Sri Lankan Primary School Teachers’ Eyes
Název česky Porucha pozornosti s hyperaktivitou očima učitelů prvního stupně základní školy ze Srí Lanky
Autoři MENIKDIWELA, Kanchana Rukmali (144 Šrí Lanka) a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Education and Practice, USA, IISTE Journal Publishing, 2017, 2222-1735.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00096112
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Porucha pozornosti s hyperaktivitou; charakteristiky ADHD; učitelé prvního stupně; škola hlavního proudu vzdělávání; Srí Lanka.
Klíčová slova anglicky Attention Deficit Hyperactivity Disorder; ADHD traits; Primary school teachers; mainstream schools; Sri Lanka
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 13. 4. 2018 15:51.
Anotace
Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) has been identified as one of the most common behavioral disorders in childhood. The main objective of this study was analyzing the current situation of supporting children with ADHD in mainstream schools in Sri Lanka; especially how Sri Lankan primary school teachers support such children in overcoming their barriers to learning, behavior, and social relationships. A qualitative research study was conducted with ten Sri Lankan primary school teachers.The main findings of the study showed that all the primary school teachers who took part in the study did not have a satisfactory knowledge and training on educating children with ADHD traits. They currently face many difficulties when teaching children with ADHD traits in the mainstream classroom due to not having enough resources, support and guidance from relevant authorities. The finding of the study will be useful to improve or develop the education system of ADHD children in Sri Lanka, since no research study has been conducted so far regarding this topic. The research study reveals that the need for raising awareness among Sri Lankan primary school teachers on ADHD and providing enough facilities for mainstream schools so that teachers can provide a proper education for such children
Anotace česky
Porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) je považována za jednu z nejčastější poruch chování v dětství. Hlavním cílem výzkumu bylo analyzovat současnou situaci dětí s ADHD v běžných školách na Srí Lance; zejména jak prvostupňoví učitelé základních škol Srí Lanky podporují tyto děti v překonávání jejich překážky učení, chování a v sociálních vztazích. Kvalitativní výzkumná studie byla provedena s učiteli deseti základních škol Srí Lanky. Výzkum ukázal, že všichni učitelé základních škol, kteří se ho zúčastnili, nemají dostatečné znalosti a dovednosti ve vzdělávání dětí s ADHD. Čelí mnoha obtížím při výuce dětí s ADHD, neboť nemají dostatek prostředků, podpory ani poradenství od příslušných orgánů. Výstupy výzkumu budou užitečné pro zlepšení popř. rozvoj systému vzdělávání dětí v Srí Lance, neboť jde o první výzkumnou studii na toto téma. Ukázala na potřebu zvýšení povědomí o syndromu ADHD mezi srílanskou pedagogickou veřejností, jak na základních školách, tak na školách středních.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 00:10