2017
The Role Of Culture In Health Promotion
STARÁ, Jana a Michal CHARVÁTZákladní údaje
Originální název
The Role Of Culture In Health Promotion
Název česky
Role kultury v podpoře zdraví
Autoři
STARÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal CHARVÁT (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Bosna Hersek / Sarajevo, Social Sciences: A Fresh Start, od s. 162-167, 6 s. 2017
Nakladatel
Dobra knjiga d.o.o. Sarajevo – Put Famosa 38
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
30306 Sport and fitness sciences
Stát vydavatele
Bosna a Hercegovina
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14510/17:00096125
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-9958-27-342-1
Klíčová slova anglicky
Health; Health promotion; Culture; Cultural sensitivity
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2018 10:10, Mgr. Pavlína Roučová, DiS.
Anotace
V originále
Health is a universal concept but its implementation in one’s personal life can be different across cultures. Individual perceptions of health influence lifestyle habits, choices and decisions that are created and modified by the cultural environment. While the United States of America and most countries in Europe are labeled as the western culture, (Euro-American) the perception of what is a healthy lifestyle in individual countries can be different. Having different understandings of health requires different strategies of health promotion. Methods that are valid in one population might be useless or less effective in another. Therefore, developed concepts of health promotion should be expected to be valid only for the population from which they have arisen; and should be sensitive and tailored to the cultural groups they are applied on. The purpose of this article is to present findings of a literary review focused on the role of culture in health promotion, which is often absent in the current social scientific discourse.