2016
Academic capacity building: holding up a mirror
VAN DER STOCKEN, Tom, Jean HUGÉ, Evelien DEBOELPAEP, Maarten Pieterjan VANHOVE, Luc JANSSENS DE BISTHOVEN et. al.Základní údaje
Originální název
Academic capacity building: holding up a mirror
Autoři
VAN DER STOCKEN, Tom (56 Belgie), Jean HUGÉ (56 Belgie), Evelien DEBOELPAEP (56 Belgie), Maarten Pieterjan VANHOVE (56 Belgie, garant, domácí), Luc JANSSENS DE BISTHOVEN (56 Belgie) a Nico KOEDAM (56 Belgie)
Vydání
SCIENTOMETRICS, DORDRECHT, SPRINGER, 2016, 0138-9130
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10600 1.6 Biological sciences
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 2.147
Kód RIV
RIV/00216224:14310/16:00093477
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
UT WoS
000374705700023
Klíčová slova anglicky
Authorship; Development; Ethical publishing: Mathilda effect; Matthew effect; LMIC; Scientific publication
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2018 10:31, Mgr. Lucie Jarošová, DiS.
Anotace
V originále
Based on our involvement in numerous consortia and projects with colleagues from low-and middle-income countries (LMICs), as well as on our extensive fieldwork experience in the global South, we have a shared concern on the actual inclusion of LMIC colleagues and institutions in coproducing highly valuable and policy-relevant science. While capacity building is stated as a major goal in various international research projects, especially when involving partners from LMICs or when focusing on research activities in these countries, we think that research from established groups and universities particularly in member countries of the Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD), receives more interest and respect on a disproportionate basis. With the present submission, we hope to feed the debate on the academic valorization of research performed by LMICs scholars. Though difficult to measure, this merits close scrutiny.