KUČEROVÁ, Judita. Folk Song in Czech School – A Challenge for Music Education and Ethnomusicology? 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Folk Song in Czech School – A Challenge for Music Education and Ethnomusicology?
Název česky Lidová píseň v české škole - výzva pro hudební pedagogiku a etnomuzikologii?
Autoři KUČEROVÁ, Judita.
Vydání 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D., učo 2071. Změněno: 13. 2. 2017 22:31.
Anotace
Folk song is traditionally the starting point of music-educational work in Czech schools.The authoress presents her view on perspectives of musical – folklore heritage in conditions of contemporary cultural and social development. Based on findings of music-educational and ethnomusicological research the authoress presents possibilities for cooperation between both scientific disciplines. On the basis of specific examples from school practice this paper demonstrates possible applications of the results of ethnomusicological research into school environment. Folk music and folk song are means and goals not only for musical activities, but they can also be effectively integrated into different areas of education. This paper is focused on interdisciplinary approach within scientific disciplines and the use of integration within educational subjects in school.
Anotace česky
Lidová píseň je tradičně východiskem hudebně pedagogické práce v českých školách. Autorka prezentuje pohled na perspektivy hudebně folklorního dědictví v podmínkách současného kulturně společenského vývoje. Vychází z poznatků hudebně pedagogického a etnomuzikologického bádání a předkládá možnosti spolupráce mezi oběma vědeckými disciplínami. Na podkladě konkrétních příkladů ze školní praxe dokládá možnosti aplikace výsledků etnomuzikologického bádání do školního prostředí. Lidová hudba a píseň je zde prostředkem a cílem nejen hudebních aktivit; může být účinně integrována do různých oblastí výchovy a vzdělání. Příspěvek je zaměřen na interdisciplinární přístup v rámci vědeckých disciplín i uplatnění integrace mezi výchovně vzdělávacími předměty ve škole.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 09:52