D 2016

Didaktika odborných technických předmětů na středních školách v České republice - historie, současnost a perspektivy

SLÁDEK, Petr

Základní údaje

Originální název

Didaktika odborných technických předmětů na středních školách v České republice - historie, současnost a perspektivy

Název anglicky

Theory of teaching of technical subjects at secondary schools in Czech republic - History, Present and Perspectives

Autoři

SLÁDEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Dubnica nad Váhom, 10. didaktická konferencia, zborník prispevkov, Dubnica nad Váhom, 13. april 2016, od s. 60-66, 7 s. 2016

Nakladatel

Dubnický technologický inštitút

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00093504

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-89732-67-8

Klíčová slova česky

didaktika; technické odborné předměty; vývoj

Klíčová slova anglicky

didactics; technical vocational subjects; development

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2017 13:05, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Anotace

V originále

Přehledová studie se zabývá vznikem a historickým vývojem oborové didaktiky technických předmětů na středních školách v České republice, provádí analýzu jejího současného stavu a ukazuje možné směry jejího dalšího vývoje. S ohledem na rozsah dané problematiky je pozornost zaměřena na klíčové momenty, které charakterizují hlavní tendence vývoje této oborové didaktiky s důrazem na význam vědeckovýzkumné činnosti v této oblasti. Příspěvek představuje i vybraná výzkumná zjištění k problematice výukových metod a technické tvořivosti žáků v odborných technických předmětech na středních školách v České republice.

Anglicky

This survey study deals with the origin and development of didactics of technical subjects in secondary schools in the Czech Republic, performs an analysis of the current situation and indicates possible directions of further development. Given the scope of the issue, attention is focused on key moments that characterize the main trends of didactics with emphasis on the importance of scientific research activities in this field. The contribution also presents selected research findings on the issue of teaching methods and technical creativity of students in vocational technical subjects at secondary schools in the Czech Republic.

Přiložené soubory

DTI_april2016_Sladek.doc
Požádat o autorskou verzi souboru