2016
Didaktika odborných technických předmětů na středních školách v České republice - historie, současnost a perspektivy
SLÁDEK, PetrZákladní údaje
Originální název
Didaktika odborných technických předmětů na středních školách v České republice - historie, současnost a perspektivy
Název anglicky
Theory of teaching of technical subjects at secondary schools in Czech republic - History, Present and Perspectives
Autoři
SLÁDEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Dubnica nad Váhom, 10. didaktická konferencia, zborník prispevkov, Dubnica nad Váhom, 13. april 2016, od s. 60-66, 7 s. 2016
Nakladatel
Dubnický technologický inštitút
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00093504
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-89732-67-8
Klíčová slova česky
didaktika; technické odborné předměty; vývoj
Klíčová slova anglicky
didactics; technical vocational subjects; development
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2017 13:05, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
V originále
Přehledová studie se zabývá vznikem a historickým vývojem oborové didaktiky technických předmětů na středních školách v České republice, provádí analýzu jejího současného stavu a ukazuje možné směry jejího dalšího vývoje. S ohledem na rozsah dané problematiky je pozornost zaměřena na klíčové momenty, které charakterizují hlavní tendence vývoje této oborové didaktiky s důrazem na význam vědeckovýzkumné činnosti v této oblasti. Příspěvek představuje i vybraná výzkumná zjištění k problematice výukových metod a technické tvořivosti žáků v odborných technických předmětech na středních školách v České republice.
Anglicky
This survey study deals with the origin and development of didactics of technical subjects in secondary schools in the Czech Republic, performs an analysis of the current situation and indicates possible directions of further development. Given the scope of the issue, attention is focused on key moments that characterize the main trends of didactics with emphasis on the importance of scientific research activities in this field. The contribution also presents selected research findings on the issue of teaching methods and technical creativity of students in vocational technical subjects at secondary schools in the Czech Republic.