SLÁDEK, Petr. Didaktika odborných technických předmětů na středních školách v České republice - historie, současnost a perspektivy. In P. Jakúbek, T. Lengyelfalusy. 10. didaktická konferencia, zborník prispevkov, Dubnica nad Váhom, 13. april 2016. 1. vyd. Dubnica nad Váhom: Dubnický technologický inštitút, 2016, s. 60-66. ISBN 978-80-89732-67-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Didaktika odborných technických předmětů na středních školách v České republice - historie, současnost a perspektivy
Název anglicky Theory of teaching of technical subjects at secondary schools in Czech republic - History, Present and Perspectives
Autoři SLÁDEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Dubnica nad Váhom, 10. didaktická konferencia, zborník prispevkov, Dubnica nad Váhom, 13. april 2016, od s. 60-66, 7 s. 2016.
Nakladatel Dubnický technologický inštitút
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093504
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-89732-67-8
Klíčová slova česky didaktika; technické odborné předměty; vývoj
Klíčová slova anglicky didactics; technical vocational subjects; development
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Petr Sládek, CSc., učo 1617. Změněno: 24. 3. 2017 13:05.
Anotace
Přehledová studie se zabývá vznikem a historickým vývojem oborové didaktiky technických předmětů na středních školách v České republice, provádí analýzu jejího současného stavu a ukazuje možné směry jejího dalšího vývoje. S ohledem na rozsah dané problematiky je pozornost zaměřena na klíčové momenty, které charakterizují hlavní tendence vývoje této oborové didaktiky s důrazem na význam vědeckovýzkumné činnosti v této oblasti. Příspěvek představuje i vybraná výzkumná zjištění k problematice výukových metod a technické tvořivosti žáků v odborných technických předmětech na středních školách v České republice.
Anotace anglicky
This survey study deals with the origin and development of didactics of technical subjects in secondary schools in the Czech Republic, performs an analysis of the current situation and indicates possible directions of further development. Given the scope of the issue, attention is focused on key moments that characterize the main trends of didactics with emphasis on the importance of scientific research activities in this field. The contribution also presents selected research findings on the issue of teaching methods and technical creativity of students in vocational technical subjects at secondary schools in the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:30