VYSTOUPIL, Jiří a Martin ŠAUER. Geography of Tourism in the Czech Republic. In Widawski, Krzysztof, Wyrzykowski, Jerzy. The Geography of Tourism of Central and Eastern European Countries. neuveden: Springer International Publishing, 2017. s. 149 - 188, 40 s. ISBN 978-3-319-42203-9. doi:10.1007/978-3-319-42205-3_5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Geography of Tourism in the Czech Republic
Autoři VYSTOUPIL, Jiří (203 Česká republika, domácí) a Martin ŠAUER (203 Česká republika, domácí).
Vydání neuveden, The Geography of Tourism of Central and Eastern European Countries, od s. 149 - 188, 40 s. 2017.
Nakladatel Springer International Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50701 Cultural and economic geography
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00096155
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-3-319-42203-9
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-42205-3_5
Klíčová slova anglicky Geography of Tourism; Tourism Regionalization; Czech Republic; Geographical Tourism Analysis
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D., učo 240814. Změněno: 17. 5. 2018 15:16.
Anotace
The chapter deals with a spatial aspects of tourism development in the Czech Republic. Based on Mariot`s (1973) a three-dimensional model of tourism organization we evaluate three kinds of preconditions for tourism development: localization, realisation and selective factors. In these context the chapter provides an analysis of the natural and cultural-historical preconditions for tourism, analysis of the accommodation facilities and sport-recreational and transport infrastructure as well as spatial variations of tourism demand. Explanation of the spatial patterns identify functional roles and linkages between mentioned factors of development. Particular attention is paid to main forms and types of tourism in the Czech Republic such as: urban tourism, rural tourism, trade fair and congress tourism, spa and wellness tourism, winter recreation and tourism, summer water recreation, wine tourism and seconds homes. Finale part of chapter is devoted regionalisation of tourism in the Czech Republic, which summarize other functions in broader regional, national, or even international systems.
Návaznosti
MUNI/A/0961/2009, interní kód MUNázev: Geografie cestovního ruchu zemí střední Evropy (Akronym: GCRZSE)
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 4. 2020 08:58