JABŮREK, Michal. Hledání optimální formy a obsahu zprávy z vyšetření ve školním poradenství (Searching for the most appropriate form of psychological assessment report in educational counselling). Testforum. Českomoravská psychologická společnost, 2015, vol. 2015, No 5, p. 48-51. ISSN 1805-9147. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/TF2015-5-40.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hledání optimální formy a obsahu zprávy z vyšetření ve školním poradenství
Name in Czech Hledání optimální formy a obsahu zprávy z vyšetření ve školním poradenství
Name (in English) Searching for the most appropriate form of psychological assessment report in educational counselling
Authors JABŮREK, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Testforum, Českomoravská psychologická společnost, 2015, 1805-9147.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/15:00093517
Organization unit Faculty of Social Studies
Doi http://dx.doi.org/10.5817/TF2015-5-40
Keywords (in Czech) zpráva z vyšetření; pedagogicko-psychologická diagnostika; pedagogicko-psychologická poradna; školní poradenské pracoviště
Keywords in English Psychological Assessment Report; Pedagogical-psychological assessment; Educational and Psychological Counselling; School Counselling
Changed by Changed by: Mgr. Michal Jabůrek, Ph.D., učo 167235. Changed: 14/2/2017 20:46.
Abstract
S cílem iniciovat odbornou diskusi o optimální formě a obsahu závěrečné zprávy z vyšetření ve školním poradenství byli osloveni tři přední poradenští odborníci. Ti vytvořili dva příspěvky, jejichž jádro tvoří zprávy z vyšetření žáka základní školy s problémy v chování a učení. První příspěvek je psán z pohledu školního psychologa v USA, druhý zachycuje model spolupráce školního poradenského pracoviště a školského poradenského zařízení v ČR.
Abstract (in English)
In order to initiate an expert discussion about the optimal form and content of the final report of counseling examination, three experts from counseling were contacted. They composed two professional contributions which consists mainly of reports from counseling examination of elementary school student with behavioral and learning problems. The first paper is written from the perspective of the school psychologist from the USA, the second captures the collaboration of the school special pedagogist and psychologist from Educational and Psychological Counselling in the Czech Republic.
PrintDisplayed: 2/8/2024 21:23