D 2017

Přístupy k rozvoji komunikačních schopností žákyň a žáků s tělesným postižením ve spolkové zemi Baden-Württemberg

KOPEČNÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Přístupy k rozvoji komunikačních schopností žákyň a žáků s tělesným postižením ve spolkové zemi Baden-Württemberg

Název česky

Přístupy k rozvoji komunikačních schopností žákyň a žáků s tělesným postižením ve spolkové zemi Baden-Württemberg

Název anglicky

Approaches to development of communication skills of pupils with physical disabilities in federal land Baden-Württemberg

Autoři

KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Ostrava, Speciálněpedagogické intervence v současnosti. Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí. od s. 102-111, 10 s. 2017

Nakladatel

Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00096162

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7464-902-8

Klíčová slova česky

komunikační schopnost; narušená komunikační schopnost; tělesné postižení; dysartrie; logopedická intervence

Klíčová slova anglicky

communication ability; impaired communication ability; physical disability; dysarthria; speech therapy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 2. 2018 13:24, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.

Anotace

V originále

Text se věnuje problematice rozvoje komunikačních schopností u německých žákyň a žáků s narušenou komunikační schopností – dysartrií, kteří navštěvují dlouhodobě spolupracující zařízení. Teoretická část charakterizuje komunikační schopnosti u osob s tělesným postižením a systém vzdělávání logopedů v Baden-Württemberg, praktická část prezentuje vybrané výsledky kvalitativních šetření, která analyzovala uplatňované logopedické přístupy, pomůcky a oblasti rozvoje, jimž je u sledovaných žákyň a žáků věnována největší pozornost.

Anglicky

The text deals with the issue development of communication skills in German pupils with impaired communication abilities - dysarthria, attending a long-term cooperative facility. The theoretical part describes the communication skills of people with disabilities and speech therapist´s system of education in Baden-Württemberg, the practical part presents results of qualitative survey, which studied the application of speech therapy approaches, tools and field of development, which is monitored by the pupils most attention.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty