2017
Přístupy k rozvoji komunikačních schopností žákyň a žáků s tělesným postižením ve spolkové zemi Baden-Württemberg
KOPEČNÝ, PetrZákladní údaje
Originální název
Přístupy k rozvoji komunikačních schopností žákyň a žáků s tělesným postižením ve spolkové zemi Baden-Württemberg
Název česky
Přístupy k rozvoji komunikačních schopností žákyň a žáků s tělesným postižením ve spolkové zemi Baden-Württemberg
Název anglicky
Approaches to development of communication skills of pupils with physical disabilities in federal land Baden-Württemberg
Autoři
KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Ostrava, Speciálněpedagogické intervence v současnosti. Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí. od s. 102-111, 10 s. 2017
Nakladatel
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00096162
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7464-902-8
Klíčová slova česky
komunikační schopnost; narušená komunikační schopnost; tělesné postižení; dysartrie; logopedická intervence
Klíčová slova anglicky
communication ability; impaired communication ability; physical disability; dysarthria; speech therapy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 2. 2018 13:24, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
V originále
Text se věnuje problematice rozvoje komunikačních schopností u německých žákyň a žáků s narušenou komunikační schopností – dysartrií, kteří navštěvují dlouhodobě spolupracující zařízení. Teoretická část charakterizuje komunikační schopnosti u osob s tělesným postižením a systém vzdělávání logopedů v Baden-Württemberg, praktická část prezentuje vybrané výsledky kvalitativních šetření, která analyzovala uplatňované logopedické přístupy, pomůcky a oblasti rozvoje, jimž je u sledovaných žákyň a žáků věnována největší pozornost.
Anglicky
The text deals with the issue development of communication skills in German pupils with impaired communication abilities - dysarthria, attending a long-term cooperative facility. The theoretical part describes the communication skills of people with disabilities and speech therapist´s system of education in Baden-Württemberg, the practical part presents results of qualitative survey, which studied the application of speech therapy approaches, tools and field of development, which is monitored by the pupils most attention.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|