PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Faktoren der erfolgreichen beruflichen Eingliederung von jungen Menschen mit Behinderung. In STURM, Tanja, KÖPFER, Andreas, WAGENER, Benjamin. Bildungs- und Erziehungsorganisationen im Spannungsfeld von Inklusion und Ökonomisierung. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2016, s. 378-387. Perspektiven sonderpädagogischer Forschung. ISBN 978-3-7815-2123-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Faktoren der erfolgreichen beruflichen Eingliederung von jungen Menschen mit Behinderung
Název česky Faktory úspěšného profesního začlenění mladých lidí s postižením
Název anglicky Factors of successful vocational integration of young persons with disabilities
Autoři PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Bad Heilbrunn, Bildungs- und Erziehungsorganisationen im Spannungsfeld von Inklusion und Ökonomisierung, od s. 378-387, 10 s. Perspektiven sonderpädagogischer Forschung, 2016.
Nakladatel Verlag Julius Klinkhardt
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093620
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-7815-2123-0
Klíčová slova česky profesní začlenění; představy o práci; motivace k práci; překážky; zkušenosti pracovníků; přístup zaměstnavatelů
Klíčová slova anglicky vocational integration; images of work; motivation to work; obstacles; experiences of workers; approaches of employers
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Změněno: 8. 3. 2017 14:07.
Anotace
In diesem Text werden Faktoren vorgestellt, die eine berufliche Eingliederung von jungen Menschen mit Behinderung beeinflussen. Sie wurden bei mehreren Zielgruppen erhoben: Berater in den Schulen (Hilfe bei der Berufswahl), Menschen mit Behinderung (Arbeitserfahrungen), Arbeitgeber. Methoden: qualitative erhebung, leitfadengestützte Interviews. Ergebnisse: Erfolgreiche berufliche Eingliederung von jungen Menschen mit Behinderung wird von mehreren Faktoren beeinflusst: ihrer Bereitschaft und Motivation, Bereitschaft des Arbeitsmarktes, Verfügbarkeit von Unterstützung, Einstellung des Umfelds. Barrieren gehen von der Behinderung der Menschen hervor, wesentlich ist auch der Zugang der Arbeitsgeber und der Gesellschaft zu Menschen mit Behinderung. Der wechselnde Arbeitsmarkt verlangt neben Kenntnissen auch bestimmte Fähigkeiten und Kompetenzen. Dies muss sowohl in der Vorbereitung der Schüler als auch in der Vorbereitung ihrer (zukünftigen) Pädagogen berücksichtigt werden.
Anotace česky
V tomto textu jsou představeny faktory ovlivňující pracovní začlenění mladých lidí se zdravotním postižením. Výzkumná šetření byla prováděna u několika cílových skupin: poradenští pracovníci na školách (pomoc při volbě povolání), osoby se zdravotním postižením (zkušenosti), zaměstnavatelé. Metody: kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Výsledky: Úspěšné profesní začlenění mladých lidí se zdravotním postižením je ovlivněno několika faktory: jejich ochotou a motivací, připraveností trhu práce, dostupností podpory, postoji okolí. Překážky jsou spojeny s postižením lidí, zásadní je i přístup zaměstnavatelů a společnosti vůči lidem s postižením. Měnící se požadavky trhu práce vyžadují nejen znalosti, ale také určité schopnosti a dovednosti. Toto je nutné zohledňovat jak při přípravě studentů, tak při přípravě jejich (budoucích) učitelů.
Anotace anglicky
Factors affecting the vocational integration of young people with disabilities are introduced in this paper. There were several target groups in this research: consultants in schools (help in choosing a career), people with disabilities (experience), employers. Methods: Qualitative by use of semi-structured interviews. Results: Successful vocational integration of young people with disabilities is influenced by several factors: their willingness and motivation, willingness of the labour market, availability of support, attitudes in the surroundings. Barriers are connected with the disability of people, but the access of employers and society to people with disabilities is crucial as well. The changing labour market demands not only knowledge, but also certain skills and competences. This must be considered both in the preparation of students as well as in the preparation of their (future) teachers.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 08:17