2016
Phonetische Fehler - Bewertung mündlicher Leistungen
KOVÁŘOVÁ, AlenaZákladní údaje
Originální název
Phonetische Fehler - Bewertung mündlicher Leistungen
Název česky
Fonetické chyby - hodnocení mluveného projevu
Název anglicky
Phonetic mistakes – evaluation of speech
Autoři
KOVÁŘOVÁ, Alena
Vydání
24. internationale GeSuS-Fachtagung Linguistik- und Literaturtage „Sprachen verbinden“ Brno 22.-24.6.2016, 2016
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Typy výslovnostních chyb, specifičnost výuky cizojazyčné výslovnosti, hodnocení výslovnosti cizího jazyka
Klíčová slova anglicky
Types of pronunciation mistakes, foreign language teaching, evaluating pronunciation of foreign language
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 8. 3. 2017 22:06, PhDr. Alena Kovářová
V originále
Im Fremdsprachenunterricht ist die Einübung der korrekten Aussprache immer mit der Behebung von verschieden Aussprachefehlern verbunden. Das Ziel der Fremdsprachenvermittlung liegt in der Kommunikation, wobei gerade die falsche Aussprache die Kommunikation oft negativ beeinflusst. Jeder Lerner hat außerdem seine eigenen und für ihn typischen Aussprachefehler. Es ist die Aufgabe des Lehrers nicht nur die mündliche Leistung der Lerner richtig zu bewerten, sondern auch auf Grund seines methodischen Fachwissens ihnen auf optimale Weise zu helfen. In dem Beitrag wird auch eine mögliche Typologie der Aussprachefehler präsentiert.
Česky
Ve výuce cizích jazyků je nácvik korektní výslovnosti vždy spojen s odstraňováním různých výslovnostních chyb. Cílem učení se cizímu jazyku je komunikace, přičemž špatná výslovnost komunikaci často negativně ovlivňuje. Každý žák má ovšem své vlastní a pro něj typické výslovnostní chyby. Úkolem učitele není jen ústní projev žáků správně ohodnotit, ale má jim na základě své odborné metodické průpravy optimálním způsobem pomoci tyto chyby odstraňovat. Příspěvek přináší také možnou typologii výslovnostních chyb.
Anglicky
When teaching a foreign language proper pronunciation depends on unteaching mistakes in pronunciation. When studying a foreign language, the goal is communication and mistakes in pronunciation make the communication difficult. Every student does may have specific mistakes in pronunciation. A teacher should be able to guide a student in reducing mistakes, not only evaluate the pronunciation, a proper educations in this is required. In this talk we present an alternative typology of pronunciation mistakes.