k 2016

Phonetische Fehler - Bewertung mündlicher Leistungen

KOVÁŘOVÁ, Alena

Základní údaje

Originální název

Phonetische Fehler - Bewertung mündlicher Leistungen

Název česky

Fonetické chyby - hodnocení mluveného projevu

Název anglicky

Phonetic mistakes – evaluation of speech

Autoři

KOVÁŘOVÁ, Alena

Vydání

24. internationale GeSuS-Fachtagung Linguistik- und Literaturtage „Sprachen verbinden“ Brno 22.-24.6.2016, 2016

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Typy výslovnostních chyb, specifičnost výuky cizojazyčné výslovnosti, hodnocení výslovnosti cizího jazyka

Klíčová slova anglicky

Types of pronunciation mistakes, foreign language teaching, evaluating pronunciation of foreign language

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 8. 3. 2017 22:06, PhDr. Alena Kovářová

Anotace

V originále

Im Fremdsprachenunterricht ist die Einübung der korrekten Aussprache immer mit der Behebung von verschieden Aussprachefehlern verbunden. Das Ziel der Fremdsprachenvermittlung liegt in der Kommunikation, wobei gerade die falsche Aussprache die Kommunikation oft negativ beeinflusst. Jeder Lerner hat außerdem seine eigenen und für ihn typischen Aussprachefehler. Es ist die Aufgabe des Lehrers nicht nur die mündliche Leistung der Lerner richtig zu bewerten, sondern auch auf Grund seines methodischen Fachwissens ihnen auf optimale Weise zu helfen. In dem Beitrag wird auch eine mögliche Typologie der Aussprachefehler präsentiert.

Česky

Ve výuce cizích jazyků je nácvik korektní výslovnosti vždy spojen s odstraňováním různých výslovnostních chyb. Cílem učení se cizímu jazyku je komunikace, přičemž špatná výslovnost komunikaci často negativně ovlivňuje. Každý žák má ovšem své vlastní a pro něj typické výslovnostní chyby. Úkolem učitele není jen ústní projev žáků správně ohodnotit, ale má jim na základě své odborné metodické průpravy optimálním způsobem pomoci tyto chyby odstraňovat. Příspěvek přináší také možnou typologii výslovnostních chyb.