ŘEHULKA, Evžen. Zdraví – učitelé – škola. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 211 s. ISBN 978-80-210-8254-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zdraví – učitelé – škola
Název česky Zdraví – učitelé – škola
Název anglicky Health – Teachers – School
Autoři ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 211 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093741
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8254-0
Klíčová slova česky výchova ke zdraví; škola a zdraví; profese učitele; stres; učitelský stres; syndrom vyhoření; gender a učitelé
Klíčová slova anglicky Health education; School and health; The teaching profession; Stress; Teacher´s stress; Burnout; Gender and teachers
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 31. 3. 2017 14:11.
Anotace
Publikace Zdraví – učitelé – škola se zabývá otázkami, které souvisejí se vztahem školy a zdraví a zaměřuje se na některé problémy, jež jsou aktuální při výchově ke zdraví, vytváření zdravotní gramotnosti a využívání možností zdravotní výchovy ve škole. Celá studie je inspirovaná současnými materiály Světové zdravotnické organizace a Rámcovým vzdělávacím programem pro základní školy českého MŠMT. Poznatky, které kniha prezentuje, se opírají o mnohaleté výzkumné projekty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Základní okruhy, do kterých je text strukturován, se týkají kategorie zdraví, koncepce stresu a zátěže, učitelské profese, učitelského stresu a syndromu vyhoření, genderového pohledu na práci učitelů a v závěru jsou nastíněny některé výsledky výzkumů analýzy vztahu škola a zdraví.
Anotace anglicky
Publication Health – Teachers – School concerns the topics connected with schools' approach towards health through discussion themes such as health education, creation of health literacy and access to health education in school. The full study is inspired by contemporary WHO documents and Framework Educational Programme for Elementary education (Czech Ministry of Education). Presented knowledge are based on long-term research projects of Faculty of Education, Masaryk University Brno. Basic areas of presented text concerning health category, the concept of stress and strain, the teaching profession, teacher's stress and burnout, the gender perspective of teacher's work and the results of research analyses regarding relationship of school towards health.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:15