MUŽÍKOVÁ, Leona a Veronika SUCHODOLOVÁ. Jak utvářet a hodnotit výživové chování. Online. In Slaná Reissmannová, J. a L. Gajzlerová, eds. 70 ve zdraví. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané dne 8.–9. září 2016. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 139-148. ISBN 978-80-210-8477-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8477-2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak utvářet a hodnotit výživové chování
Název anglicky How to shape and evaluate the nutrition behaviour
Autoři MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika SUCHODOLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 70 ve zdraví. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané dne 8.–9. září 2016, od s. 139-148, 10 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093743
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8477-3
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8477-2016
Klíčová slova česky program Pohyb a výživa; výživa; výživový režim; výživové vzdělávání; výživové chování; výchova ke zdraví
Klíčová slova anglicky project Physical activity and Nutrition; nutrition; nutrition regimen; health education; nutrition behavior
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D., učo 45625. Změněno: 21. 3. 2017 09:48.
Anotace
V roce 2013 vyhlásilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy tříleté pokusné ověřování edukačního programu Pohyb a výživa, zaměřeného na změny v pohybovém a výživovém režimu žáků 1. stupně základních škol. Součástí ověřování bylo vypracovat edukační program ovlivňující pohybový a výživový režim žáků, tento program realizovat v běžných podmínkách základních škol a evaluačními metodami posoudit možnosti plošného uplatnění programu na základních školách. Pokusného ověřování se zúčastnilo 33 pilotních škol ze všech hlavních regionů ČR. S edukačním programem během celého školního roku 2014/2015 pracovalo více než 260 učitelů a téměř 5500 žáků. Pokusné ověřování prokázalo, že je možné ovlivňovat výživové chování žáků pomocí vhodné názornosti a přiměřeným vzděláváním žáků v oblasti výživy. Důležité je také jednoduché hodnocení a sebehodnocení výživového chování. Příspěvek přináší názorné ukázky metodických postupů při výživovém vzdělávání žáků.
Anotace anglicky
In 2013, the Ministry of Education, Youth and Sports in the Czech Republic announced three-year project called Physical activity and Nutrition. The project focused on changes in physical activity and nutrition regimen of primary school pupils. The project solution consisted of three parts: to develop an educational program affecting pupils´ physical activity and nutrition regimen, to verify this program in pilot schools practice and to assess the possibilities of use the program in all schools in the country. 33 primary schools from all major regions of the country participated the verification. More than 260 classroom teachers and nearly 5, 500 pupils worked with the program during the school year 2014/2015. The experimental survey verified the possibility of influencing the pupils´ nutrition behaviour by the proper illustrative nature and adequate education in the nutrition area. There is also important an uncomplicated evaluation and self-evaluation of the nutrition behaviour. The paper presents illustrative examples of didactical procedure in the nutrition education.
Návaznosti
MUNI/A/0963/2015, interní kód MUNázev: Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Akronym: VOČaZ)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 08:21