Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1374325, author = {Kvitkovičová, Lucia and Máchová, Jana}, article_number = {č. 3}, doi = {http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060332}, keywords = {career decision-making; emerging adulthood; secondary vocational school students; university students; work experience; career-relevant work experience; practical vocational training}, language = {cze}, issn = {1804-526X}, journal = {Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání}, title = {Kariérní rozhodování u českých studentů v období vynořující se dospělosti}, volume = {roč. 6}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1374325 AU - Kvitkovičová, Lucia - Máchová, Jana PY - 2016 TI - Kariérní rozhodování u českých studentů v období vynořující se dospělosti JF - Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání VL - roč. 6 IS - č. 3 SP - 32-52 EP - 32-52 SN - 1804526X KW - career decision-making KW - emerging adulthood KW - secondary vocational school students KW - university students KW - work experience KW - career-relevant work experience KW - practical vocational training N2 - Studie přibližuje problematiku kariérního vývoje českých vynořujících se dospělých a upozorňuje v této souvislosti na výzkumné opomíjení studentů středních odborných škol. Věnuje se také analýze faktorů vyplývajících z typu studia, které mohou přispět k facilitaci procesu kariérního rozhodování. Výzkumným cílem práce bylo zjistit, jakou roli hraje v procesu kariérního rozhodování českých vynořujících se dospělých typ studia a pracovní zkušenost. Celkem 194 vysokoškolákům a 116 studentům středních odborných škol ve věku od 18 do 21 let byly administrovány dotazníky profesní identity a dotazníky zjišťující vědomí vlastní účinnosti v kariérním rozhodování. Lineární regrese ukázala, že pracovní zkušenost studentů má vliv na sílu jejich profesní identity a že kariérní relevance této pracovní zkušenosti je ve vztahu se stupněm vědomí vlastní účinnosti v kariérním rozhodování. Typ studia se neukázal jako významný faktor. Výsledky studie vyzdvihují roli pracovní zkušenosti v procesu kariérního rozhodování. Zařazením specifické výzkumné skupiny – středoškolských studentů s odborným zaměřením – navíc obohacují poznatky o vývoji kariérní identity v období vynořující se dospělosti v České republice. V závěru jsou diskutovány implikace do praxe, ale také limity práce a návrhy pro další výzkum. ER -
KVITKOVIČOVÁ, Lucia a Jana MÁCHOVÁ. Kariérní rozhodování u českých studentů v období vynořující se dospělosti. \textit{Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání}. 2016, roč. 6, č. 3, s.~32-52. ISSN~1804-526X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060332.
|