k 2015

,,Život v pohybu“ integrovaná tematická výuka jako motivační prvek přírodovědné výuky na základní škole

ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ, Michaela JURČÁKOVÁ a Klára ŠUMBEROVÁ

Základní údaje

Originální název

,,Život v pohybu“ integrovaná tematická výuka jako motivační prvek přírodovědné výuky na základní škole

Název anglicky

,,Life in motion" Integrated Thematic Education as a Motivation of Teaching Science Subjects at Primary School

Autoři

ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ, Michaela JURČÁKOVÁ a Klára ŠUMBEROVÁ

Vydání

Sborník příspěvků z konference Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů V, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Motivace; integrovaná tematická výuka; aktivizační metody

Klíčová slova anglicky

Motivation; integrated thematic education; methods of activation
Změněno: 22. 3. 2017 09:54, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková

Anotace

V originále

Přednáška na konferenci: Motivace žáků by měla být vnější a především vnitřní (vycházející z nitra každého žáka). Žák by měl vzdělávací proces vnímat jako smysluplnou činnost a především osobní zkušenost. Nemotivovaní žáci bývají pro učitele jeden z největších problémů a mohou celý proces vyučovaní zkomplikovat. Cílem každého učitele by měla být snaha o hledání vhodných motivačních prvků ve výuce, jež každému žákovi dají pocit kontroly nad vlastním učením. Příspěvek obsahuje náměty pro tvorbu a následnou realizaci integrované tematické výuky pro žáky 7. ročníků základní školy. Tato výuka je zaměřena na zatraktivnění přírodovědných předmětů (chemie, fyziky, přírodopisu a zeměpisu) žákům druhého stupně základní školy pomocí různých aktivizačních metod.

Anglicky

A conference lecture: The motivation of students should be primarily external and internal (coming from the inside of each student). Student should see learning process as a meaningful activity and especially personal experience. Unmotivated students are one of the biggest problems for teachers. They can complicate the whole process of teaching. The aim of teacher is to find appropriate motivating elements in education. Every student has a control over their learning process. The article contains ideas for creation of realization of integrated thematic instruction for students of 7th grade primary school. The lessons are focused on the attractiveness of sciences subjects (chemistry, physics, biology and geography) to students at primary school by using a variety of activation methods.