C 2016

Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy

JANÍK, Tomáš, Vladislav MUŽÍK a Petr VLČEK

Základní údaje

Originální název

Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy

Název česky

Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy

Název anglicky

Implementig curricular reform in the Czech Republic: general issues in the light of Physical Education curriculum

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Vladislav MUŽÍK (203 Česká republika, domácí) a Petr VLČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Banská Bystrica, Premeny školského kurikula: slovenská a česká skúsenosť, od s. 131-141, 11 s. Mimo ediční řadu, 2016

Nakladatel

Belianum

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00088749

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-557-1092-1

Klíčová slova česky

kurikulum; kurikulární reforma; tělesná výchova

Klíčová slova anglicky

curriculum; curricular reform; Physical Education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2017 14:53, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Anotace

V originále

V kapitole jsou analyzovány některé obecné problémy související s výzkumem implementace kurikulární reformy v České republice. Jedná se o zejména o problém kongruence, resp. implementační fidelity, jenž je ukazatelem završeného a věrného zavedení edukační změny do praxe. Na příkladu kurikula tělesné výchovy je vyloženo, s jakými problémy se v České republice tento proces potýkal.

Anglicky

The chapter deals with general challenges of research of curriculum reform implementation in the Czech Republic. The issues of congruence, resp. implementation fidelity as indicators of successful implementation of educational change are discussed. The situation in the Czech Republic is analysed based on examples from Physical Education curriculum documented.

Návaznosti

GA15-05122S, projekt VaV
Název: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy