2016
Raná logopedická intervence u dětí s perinatálními riziky
BYTEŠNÍKOVÁ, IlonaZákladní údaje
Originální název
Raná logopedická intervence u dětí s perinatálními riziky
Název česky
Raná logopedická intervence u dětí s perinatálními riziky
Název anglicky
Early speech therapy intervention for children with perinatal risks
Autoři
Vydání
Špeciálny pedagóg : časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016, 1338-6670
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
dítě s perinatálními riziky; dítě s vývojovými odchylkami; raná logopedická intervence; logoped
Klíčová slova anglicky
children with perinatal risks; children with developmental abnormalities; early speech therapy intervention; speech therapist
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 9. 3. 2017 09:42, doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
V originále
V současné době je v České republice vysoce aktuální problematika včasné intervence u dětí s perinatální zátěží. V řadě zahraničních zemí je logoped součástí týmu poskytujícího intervenci uvedené skupině dětí. Tento trend nabývá na významu i v našich podmínkách. Vysoce specializovaná činnost logopeda v sobě zahrnuje intervenci v oblasti hodnocení krmení a orálních schopností u dětí s perinatálními riziky a aplikaci intervenčních postupů z hlediska komunikace mezi rodičem a dítětem. V příspěvku jsou prezentovány závěry výzkumu analyzujícího poskytování rané logopedické intervence u dětí s perinatálními riziky z pohledu logopedů
Anglicky
The issue of early intervention for children with perinatal stress is currently highly topical in the Czech Republic. In many foreign countries a speech therapist is part of the team providing intervention for the specified group of children. This trend is becoming increasingly important also in our conditions. Highly specialised speech therapist activities include intervention in the area of assessment of feeding and oral abilities in children with perinatal risks and application of intervention procedures from the point of view of communication between the parent and the child. The contribution presents the conclusions of research analysing the provision of early speech therapy intervention for children with perinatal risks from the point of view of speech therapists