PAŘILOVÁ, Tereza, Eva HLADKÁ a Pavel ŘÍHA. Fuzzy Model of Dyslexic Users Built with Linguistic Pattern Categories. In 18th International Conference on Computational Linguistics and Intelligent Text Processing (CICLing). 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fuzzy Model of Dyslexic Users Built with Linguistic Pattern Categories
Autoři PAŘILOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí), Eva HLADKÁ (203 Česká republika, domácí) a Pavel ŘÍHA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 18th International Conference on Computational Linguistics and Intelligent Text Processing (CICLing), 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/17:00096320
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky fuzzy logic; dyslexia; linguistics
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: RNDr. BcA. Tereza Pařilová, DiS., MBA, Ph.D., učo 146314. Změněno: 27. 1. 2018 14:16.
Anotace
Dyslexia is a neurobiological cognitive disorder and may be ideal for (neuro) fuzzy approaches for many reasons. Dyslexic users share general problems, but also indi-vidual ones. Additionally, the problems encountered by dyslexic users may diverge over time due to brain plasticity. Therefore, it can be very hard to define the actual needs of dyslexic users and to establish ways of overcoming their reading problems, rather than just avoiding them. Our proposal regarding this is a fuzzy approach that can assist the design of dyslexic user models. To do this we obtain information from individual tests that are a part of the DystexiA web service for dyslexic users.
Návaznosti
MUNI/A/0897/2016, interní kód MUNázev: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 07:31