2017
Prevention of the Risky Behavior in the Traffic at Primary and Secondary Schools in the Czech Republic
ŠMEJKALOVÁ, Kateřina a Petr SLÁDEKZákladní údaje
Originální název
Prevention of the Risky Behavior in the Traffic at Primary and Secondary Schools in the Czech Republic
Název česky
Prevence rizikového chování v silničním provozu na základních a středních školách v ČR
Autoři
ŠMEJKALOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Spain, 11th International Technology, Education and Development Conference, od s. 2900-2904, 5 s. 2017
Nakladatel
IATED Academy
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00096348
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-84-617-8491-2
ISSN
UT WoS
000413668602136
Klíčová slova česky
prevence rizikového chování v dopravě; dopravní vzdělávání; minimální preventivní program; základní škola
Klíčová slova anglicky
traffic education; risky behaviour in transportation; minimal preventive program; elementary school
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2018 07:51, JUDr. Mgr. Ing. Kateřina Šmejkalová, PhD.
V originále
Due to the high accident rate on roads, it is necessary to consider how it is possible some risks in traffic prevented. Education for responsible behaviour of the entire population is best to start from childhood. We say: if the student will behave in road traffic as pedestrians or cyclists responsibly, there is a high probability that it will be a good driver of the vehicle. It is important to realize that in addition to the family it is just a school systematically affecting primary prevention of students. Our research study describes the current state and new trends in risk behaviour prevention in traffic for pupils in primary and secondary schools in the Czech Republic. The so called traffic education is based on changes in the framework curriculum for basic education in the Czech Republic in 2013. The paper highlights the function of minimal preventive program in primary and secondary schools in the Czech Republic. Moreover, we present examples of good primary prevention of risk behaviour in traffic.
Česky
Vzhledem k vysoké nehodovosti na pozemních komunikacích, je třeba zvážit, jak je možné některým rizikům v dopravě zabránit. S výchovou k zodpovědnému chování celé populace je nejlepší začít od dětství. Jinými slovy: Pokud se žák bude chovat v silničním provozu jako chodec nebo cyklista zodpovědně, je zde vysoká pravděpodobnost, že to bude dobrý řidič vozidla. Je důležité si uvědomit, že kromě rodiny, je to jen škola, která systematicky ovlivňuje primární prevence studentů. Výzkumná studie popisuje současný stav a nové trendy v oblasti prevence rizikového chování v silničním provozu pro žáky základních a středních škol v České republice. Dopravní výchova je založena na změnách v rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání v České republice v roce 2013. Článek upozorňuje na funkci minimálního preventivního programu na základních a středních školách v České republice. Navíc představujeme příklady dobré primární prevence rizikového chování v silničním provozu. Výsledek byl financován v rámci institucionální podpory na rozvoj výzkumné organizace.