2016
Možnosti diagnostiky školní zralosti u dětí se sluchovým postižením
DOLEŽALOVÁ, Lenka and Adéla ĎÁSKOVÁBasic information
Original name
Možnosti diagnostiky školní zralosti u dětí se sluchovým postižením
Name in Czech
Možnosti diagnostiky školní zralosti u dětí se sluchovým postižením
Name (in English)
Possibilities of diagnostic process of school readiness of children with hearing impairment
Authors
DOLEŽALOVÁ, Lenka and Adéla ĎÁSKOVÁ
Edition
Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, 2016
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization unit
Faculty of Education
Changed: 24/3/2017 14:33, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá oblastí přípravy dítěte se sluchovým postižením na povinnou školní docházku a možnostmi diagnostiky školní zralosti, kterou zpravidla provádí speciální pedagogové a psychologové ve speciálně pedagogických centrech pro sluchově postižené. V příspěvku je prezentována část výsledků výzkumného šetření realizovaného v rámci diplomové práce Bc. Adély Ďáskové s názvem Školní zralost dětí se sluchovým postižením.
In English
The paper deals with the field of preparation of children with hearing impairment for the compulsory education and of possibilities to assess their school readiness in the diagnostic process. The diagnostics is provided by special educators and psychologists in special educational centers. In the paper results from the master study of Bc. Adéla Ďásková are partly presented, which is called School readiness of children with hearing impairment.