C 2016

Možnosti diagnostiky školní zralosti u dětí se sluchovým postižením

DOLEŽALOVÁ, Lenka and Adéla ĎÁSKOVÁ

Basic information

Original name

Možnosti diagnostiky školní zralosti u dětí se sluchovým postižením

Name in Czech

Možnosti diagnostiky školní zralosti u dětí se sluchovým postižením

Name (in English)

Possibilities of diagnostic process of school readiness of children with hearing impairment

Authors

DOLEŽALOVÁ, Lenka and Adéla ĎÁSKOVÁ

Edition

Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, 2016

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Faculty of Education
Changed: 24/3/2017 14:33, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá oblastí přípravy dítěte se sluchovým postižením na povinnou školní docházku a možnostmi diagnostiky školní zralosti, kterou zpravidla provádí speciální pedagogové a psychologové ve speciálně pedagogických centrech pro sluchově postižené. V příspěvku je prezentována část výsledků výzkumného šetření realizovaného v rámci diplomové práce Bc. Adély Ďáskové s názvem Školní zralost dětí se sluchovým postižením.

In English

The paper deals with the field of preparation of children with hearing impairment for the compulsory education and of possibilities to assess their school readiness in the diagnostic process. The diagnostics is provided by special educators and psychologists in special educational centers. In the paper results from the master study of Bc. Adéla Ďásková are partly presented, which is called School readiness of children with hearing impairment.