k 2017

Komparace přístupů k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami na vysokých školách v České republice, Izraeli a Gruzii.

VRUBEL, Martin, Věra LINHARTOVÁ a Pavel BENEŠ

Základní údaje

Originální název

Komparace přístupů k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami na vysokých školách v České republice, Izraeli a Gruzii.

Název anglicky

Comparison of approaches for people with special educational needs at universities in the Czech republic, Israeli and Georgia.

Vydání

V. Olomoucké speciálně pedagogické dny, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

inkluze; vysoké školy; internacionální komparace

Klíčová slova anglicky

inclusion; university; international comparison

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2018 20:07, Mgr. Klára Dobrovolná, DiS.

Anotace

V originále

Jedním z měřítek vyspělosti společnosti je dle aktuálních trendů (např. legislativa EU) přístupnost a rovnost šancí vstupu všech osob bez rozdílu do všech stupňů vzdělávání. Přístupnost vysokých škol pro studenty se znevýhodněním je v evropských zemích standardem. Partnerské státy EU se touto otevřeností snaží v posledních letech inspirovat. Pro cílovou skupinu žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami se otevírají školy na všech úrovních. Výzkum prezentuje závěry vycházející z komparace pojetí tohoto zpřístupňování, a to na vysokoškolské úrovni v České republice, v Izraeli a Gruzii. Z výstupů srovnání vyplývá, že mezi největší problémy patří zejména nejednotnost odborné terminologie a komplikace způsobené sociokulturními vlivy a historickým kontextem komparovaných zemí. Výzkum vznikl v rámci řešení projektu Erasmus + KA2 Developing programs for Access of Disadvantaged groups of people and Regions to higher Education (2015-2951/001-001).

Anglicky

One of the standards of the company's maturity is the accessibility and equality of access of all persons without discrimination to all levels of education according to current trends (eg EU legislation). The accessibility of universities for disadvantaged students is standard in European countries. Partner countries have been inspired by this openness in recent years. The target group of pupils and students with special educational needs opens schools at all levels. The research presents conclusions based on a comparison of the concept of this accessibility at the university level in the Czech Republic, Israel and Georgia. The results of the comparison show that the biggest problems include the inconsistency of professional terminology and the complications caused by socio-cultural influences and the historical context of the comparative countries. The research was developed as part of the Erasmus + KA2 Developing Programs for Access of Disadvantaged Groups of People and Regions to Higher Education (2015-2951 / 001-001).

Návaznosti

2015-2951/001-001, interní kód MU
Název: Developing programs for Access of disadvantaged groups of people and Regions to higher Education (Akronym: DARE)
Investor: Evropská unie, Developing programs for Access of disadvantaged groups of people and Regions to higher Education, Budování kapacit v oblasti vysokoškolského vzdělávání