Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1376758, author = {Beneš, Pavel and Vrubel, Martin}, booktitle = {V. Olomoucké speciálně pedagogické dny}, keywords = {visual disadvantages; refractive error; rehabilitation}, language = {cze}, title = {Výběr vhodného typu korekční pomůcky při rehabilitaci jedinců se zrakovým znevýhodněním}, year = {2017} }
TY - CONF ID - 1376758 AU - Beneš, Pavel - Vrubel, Martin PY - 2017 TI - Výběr vhodného typu korekční pomůcky při rehabilitaci jedinců se zrakovým znevýhodněním KW - visual disadvantages KW - refractive error KW - rehabilitation N2 - Zrakové postižení je dle Světové zdravotnické organizace (WHO) v mnoha státech světa způsobeno nekorigovanými refrakčními vadami. V České republice je vlivem dobré dostupnosti lékařské péče a rehabilitace (včetně korekčních pomůcek) tato příčina vzniku zrakového postižení marginální. Nekorigované refrakční vady však i u nás způsobují krátkodobé zrakové znevýhodnění a omezení výrazné části populace při vzdělávání (např. školní myopie) i v pracovním uplatnění. V našem příspěvku prezentuje některé optické pomůcky užívané ke kompenzaci zrakového znevýhodnění a zrakového postižení. Následně pak v našem příspěvku prezentujeme výsledky výzkumu, který vychází z předpokladu, že korekce refrakční vady dle objektivního měření nemusí nutně, z hlediska kvality života, znamenat ideální odstranění zrakového znevýhodnění. Výzkumné šetření se zaměřilo na zjišťování, do jaké míry jsou refrakční vady korigovány, a které korekční pomůcky jsou nejčastěji používány. V první fázi rozsáhlejšího výzkumu, jehož výstupy tento příspěvek prezentuje, jsme se zaměřili na zjištění průměrné velikosti refrakční vady u 615 jedinců a srovnání výsledků s ideální korekcí, pomocí optických pomůcek, ověřených subjektivním měřením. Výsledkem šetření je zjištění, že je nutné zohledňovat individuální vnímání síly korekční pomůcky z hlediska vyšetřovaného. ER -
BENEŠ, Pavel a Martin VRUBEL. Výběr vhodného typu korekční pomůcky při rehabilitaci jedinců se zrakovým znevýhodněním. In \textit{V. Olomoucké speciálně pedagogické dny}. 2017.
|