BUCHTOVÁ, Veronika a Karel ČERVENKA. Postavení dítěte s problémy či poruchou emocí a chování v kolektivu třídy mateřské školy z pohledu pedagoga. In Petr Kachlík, Karel Červenka, Věra Vojtová. Inkluze jako cesta k předcházení rozvoje problémů v chování. Brno: Masarykova Univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8509-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postavení dítěte s problémy či poruchou emocí a chování v kolektivu třídy mateřské školy z pohledu pedagoga
Název česky Postavení dítěte s problémy či poruchou emocí a chování v kolektivu třídy mateřské školy z pohledu pedagoga
Název anglicky Position of a child with problems or emotional and behavioral disorders in the group of a kindergarten class from the teacherʾs perspective
Autoři BUCHTOVÁ, Veronika a Karel ČERVENKA.
Vydání Brno, Inkluze jako cesta k předcházení rozvoje problémů v chování, 2016.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8509-1
Klíčová slova česky problémy v chování, porucha emocí a chování, dítě v riziku, mateřská škola, alternativní mateřská škola, pedagog, postoje pedagogů, adaptace, předškolní vzdělávání
Klíčová slova anglicky behavioural problems, emotional and behavioural disorders, the child at risk, kindergarten, alternative kindergarten, teacher, teacher attitudes, adaptation, preschool education
Změnil Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 30. 3. 2017 12:49.
Anotace
Kapitola představuje vybraná zjištění výzkumné sondy zaměřené na prozkoumání postojů předškolních pedagogů k dětem s problémy a poruchami emocí a chování napříč spektrem programů mateřských škol. Nabízí náhled na práci předškolních pedagogů s problematickými dětmi v programu běžná i alternativní mateřská škola. Jednotlivá zjištění vychází z osobitých názorů pedagogů vybraných napříč spektrem programů mateřských škol a zaměřuje se především na postavení dítěte s problémy či poruchou emocí a chování v kolektivu třídy mateřské školy z pozice pedagog-dítě a kolektiv-dítě.
Anotace anglicky
The chapter presents selected findings of the research focused on preschool teachersʾ attitudes to children with problems and emotional and behavioural disorders across a range of kindergarten programs. It provides a specific insight into the work of preschool teachers with problematic children in the program of a mainstream or alternative kindergarten. The individual findings are based on distinctive views of teachers selected across a wide range of kindergarten programs and focused on the childʾs status with problems or emotional and behavioural disorders in the group of a kindergarten class from the position of educator - child and collective - child.
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 10:53