SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. První. Brno: Munipress. 253 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8476-2017. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi
Název anglicky Teacher in Preschool Education and Preparation for the Profession
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání První. Brno, 253 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 43, 2017.
Nakladatel Munipress
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00096385
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8475-9
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8476-2017
Klíčová slova česky Předškolní vzdělávání; učitel mateřské školy; kvalita; reflexe; sebereflexe; přípravné vzdělávání; videostudie; kvalitativní výzkum.
Klíčová slova anglicky Pre-school education; pre-school teacher; quality; reflection; self-reflection; preparatory teacher training; video-study; qualitative research.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 6. 4. 2018 15:37.
Anotace
Jádrem monografie se stává téma kvality práce učitele mateřské školy především v souvislosti s kvalifikačními požadavky na tuto profesi. Hledá odpovědi na otázky: Co charakterizuje profesi učitele MŠ v současnosti a jaká je její perspektiva? Jak koncipovat přípravné vzdělávání, aby byli učitelé mateřských škol skutečnými odborníky na vzdělávání v měnících se podmínkách? Při hledání odpovědí na uvedené otázky autorka využívá přehledové studie dosavadních empirických zjištění k tomuto tématu v komparaci se zahraničními zkušenostmi. Presentuje výsledky výzkumných šetření zaměřených na zkoumání reflexe jako růstové kompetence v přípravném vzdělávání a sledování schopnosti sebe/reflexe v souvislosti s pedagogickým výkonem učitelů mateřských škol ve vybraných aspektech.Publikace vyšla i v on-line verzi s ISBN 978-80-210-8476-6.
Anotace anglicky
The key theme of this monography is the quality of the work of a pre-school teacher mainly in connection with the qualification requirements for this profession. It is looking for answers for the following questions: What characterises the profession of a contemporary pre-school teacher and what is the perspective? How to set up the preparatory teacher training to make pre-school teachers real experts in the field of education and in the ever changing circumstances? When looking for the above stated answers that author uses review study of the empirical findings in this field so far in comparison with the experience gained abroad. The author presents the results of the research focused on reflection as a growth competence in the preparatory teacher training and monitoring of the capability of self/reflection in connection with the teaching performance of pre-school teachers in the selected aspects. The publication was published in the online version ISBN 978-80-210-8476-6.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 02:24