2017
Home bias in sport betting: Evidence from Czech betting market
STANĚK, RostislavZákladní údaje
Originální název
Home bias in sport betting: Evidence from Czech betting market
Autoři
STANĚK, Rostislav (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Judgment and Decision Making, SOC JUDGMENT & DECISION MAKING, 2017, 1930-2975
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 2.525
Kód RIV
RIV/00216224:14560/17:00096397
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
UT WoS
000398131600007
Klíčová slova anglicky
home bias; betting market; sentimental betting
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 1. 2024 13:19, Mgr. Pavlína Kurková
Anotace
V originále
In sport betting, bettors exhibit home bias when they tend to bet on their home team more often. The paper offers a straightforward method of empirical identification of the home bias in the real-world betting market. Using Czech betting data on the league and the national ice-hockey matches, the paper provides support for the existence of the home bias in the Czech betting market.
Návaznosti
MUNI/A/0932/2016, interní kód MU |
|